Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Неща

1 дек 2017, 16:08, 2999 прочитания

Контролна кула

Първа голяма ретроспектива на американския дизайнер Рик Оуенс в Милано

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Около пет години след като през 1994 г. американският дизайнер Рик Оуенс създава едноименната си модна марка, той все още продава дрехите си в малки бройки на различни магазини в Лос Анджелис.

Оуенс сам разнася и показва творенията си. Докато един ден нe получава телефонно обаждане от влиятелния моден редактор на Vogue Андре Леон Тели. Той е видял негови модели на витрината и настоява да го представи на главната редакторка Ана Уинтур. Във френския Vogue тогава вече се появила снимка на Кейт Мос, облечена в черно кожено яке на Оуенс. Скоро след това той получава от Уинтур предложение списанието да подкрепи с производство, модели, организация и реклама първото му модно ревю в Ню Йорк.

Оуенс си спомня, че въпреки зашеметяващата оферта е имал опасения, че специфичната му концепция и стил няма да бъдат приети добре в модната индустрия. Или че няма да се справи със строгия график и изтощителната дисциплина на седмиците на модата. И все пак по-скоро на житейско-философско ниво стига до извода, че предоставената възможност е прекалено значима, за да не се възползва.

За първото си и много успешно ревю през 2002 г. той избира музика на Иги Поп и Алис Купър, на които е фен и до днес. През 2003 г. заедно със своята съпруга и муза Мишел Лами се преместват да живеят и работят в Париж. Свидетелство за ролята му в съвременната мода и дизайн е и наградата за цялостно творчество (2017 г.). на Съвета на американските модни дизайнери.

От 15 декември до 25 март 2018 г. Triennale di Milano показва Subhuman Inhuman Superhuman, първата ретроспектива, изцяло посветена на дизайнера Рик Оуенс. Информацията за съдържанието е оскъдна преди откриването. Това до голяма степен се дължи на силния контрол, който дизайнерът упражнява върху всичко, с което се занимава. "Рик лично избра и двете предназначени за промоция на изложбата в медиите снимки", казват за "Капитал" организаторите от музея в Милано. Освен дрехи ще бъдат показани също част от линията му мебели, лични архиви, видео, графичен дизайн.



Специално за изложбата с фокус върху еволюцията и вдъхновението в творчество си той е създал голяма скулптурна инсталация. В ретроспективата Оуенс ще разкаже и за влиянието,
което са му оказали известни творци, сред които италианският писател Алесандро Манцони, френският художник Марсел Дюшан, италианската художничка Карол Рама. Модният си стил със силно присъствие на минималистични тонове като сиво и черно, екстравагантни асиметрични силуети, маратонки и обувки на високи платформи, той нерядко определя като glunge или "grunge meets glamour".

Илюстрация



Роденият през 1962 г. В Южна Калифорния Рик Оуенс е известен и обичан в модните среди и извън тях предимно заради стабилното присъствие в светогледа и работата му на теми като красота, свобода и толерантност в съвременното общество. На консервативните норми, фалшивия морал и догматизма, срещу които се бори, той противопоставя своята пънкарска и анархистка чувствителност. Както и неизменното си чувство за хумор.

Преди няколко месеца Оуенс представи и книгата си Rick Owens: Furniture, издадена от Rizzoli по време на Milan Design Week. Още две книги (издадени съответно от Rizzoli и Taschen) проследяват творчеството му.

Изложбата Subhuman Inhuman Superhuman в Triennale di Milano от 15 декември до 25 март 2018
www.triennale.org
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мама, татко и ДС 6 Мама, татко и ДС

Автобиографичният филм "Червено, твърде червено" на Божина Панайотова има всички шансове да спечели награда на "Берлинале"

17 фев 2018, 7123 прочитания

Кино суматоха Кино суматоха

Панорама с филми по творби на Йордан Радичков

16 фев 2018, 3113 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Календар и домашно кино

1 - 7 декември

За един феодализъм става дума

Делото срещу кмета на Септември

Кой кой е и колко губи в българските медии

Извън двете големи телевизии почти всички други български медийни компании са на загуба или много ниска печалба

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Книга: Паринуш Сании - "Бащата на другия"

Една от най-търсените книги в Иран - вече и на български

Кино: "Лили Рибката"

Полът е вълшебство в модерната приказка на Ясен Григоров

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Петр Келнер купува "Нова телевизия" за 185 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 20.02.2018 Прочетете