Контролна кула
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Контролна кула

India - Rick Owens FW17, Glitter Women's

Контролна кула

Първа голяма ретроспектива на американския дизайнер Рик Оуенс в Милано

7146 прочитания

India - Rick Owens FW17, Glitter Women's

© Owenscorp


Около пет години след като през 1994 г. американският дизайнер Рик Оуенс създава едноименната си модна марка, той все още продава дрехите си в малки бройки на различни магазини в Лос Анджелис.

Оуенс сам разнася и показва творенията си. Докато един ден нe получава телефонно обаждане от влиятелния моден редактор на Vogue Андре Леон Тели. Той е видял негови модели на витрината и настоява да го представи на главната редакторка Ана Уинтур. Във френския Vogue тогава вече се появила снимка на Кейт Мос, облечена в черно кожено яке на Оуенс. Скоро след това той получава от Уинтур предложение списанието да подкрепи с производство, модели, организация и реклама първото му модно ревю в Ню Йорк.

Оуенс си спомня, че въпреки зашеметяващата оферта е имал опасения, че специфичната му концепция и стил няма да бъдат приети добре в модната индустрия. Или че няма да се справи със строгия график и изтощителната дисциплина на седмиците на модата. И все пак по-скоро на житейско-философско ниво стига до извода, че предоставената възможност е прекалено значима, за да не се възползва.

За първото си и много успешно ревю през 2002 г. той избира музика на Иги Поп и Алис Купър, на които е фен и до днес. През 2003 г. заедно със своята съпруга и муза Мишел Лами се преместват да живеят и работят в Париж. Свидетелство за ролята му в съвременната мода и дизайн е и наградата за цялостно творчество (2017 г.). на Съвета на американските модни дизайнери.

От 15 декември до 25 март 2018 г. Triennale di Milano показва Subhuman Inhuman Superhuman, първата ретроспектива, изцяло посветена на дизайнера Рик Оуенс. Информацията за съдържанието е оскъдна преди откриването. Това до голяма степен се дължи на силния контрол, който дизайнерът упражнява върху всичко, с което се занимава. "Рик лично избра и двете предназначени за промоция на изложбата в медиите снимки", казват за "Капитал" организаторите от музея в Милано. Освен дрехи ще бъдат показани също част от линията му мебели, лични архиви, видео, графичен дизайн.

Специално за изложбата с фокус върху еволюцията и вдъхновението в творчество си той е създал голяма скулптурна инсталация. В ретроспективата Оуенс ще разкаже и за влиянието, което са му оказали известни творци, сред които италианският писател Алесандро Манцони, френският художник Марсел Дюшан, италианската художничка Карол Рама. Модният си стил със силно присъствие на минималистични тонове като сиво и черно, екстравагантни асиметрични силуети, маратонки и обувки на високи платформи, той нерядко определя като glunge или "grunge meets glamour".

Sam - Rick Owens FW17, Glitter Men's
Източник: Owenscorp

Роденият през 1962 г. В Южна Калифорния Рик Оуенс е известен и обичан в модните среди и извън тях предимно заради стабилното присъствие в светогледа и работата му на теми като красота, свобода и толерантност в съвременното общество. На консервативните норми, фалшивия морал и догматизма, срещу които се бори, той противопоставя своята пънкарска и анархистка чувствителност. Както и неизменното си чувство за хумор.

Преди няколко месеца Оуенс представи и книгата си Rick Owens: Furniture, издадена от Rizzoli по време на Milan Design Week. Още две книги (издадени съответно от Rizzoli и Taschen) проследяват творчеството му.

Изложбата Subhuman Inhuman Superhuman в Triennale di Milano от 15 декември до 25 март 2018

Около пет години след като през 1994 г. американският дизайнер Рик Оуенс създава едноименната си модна марка, той все още продава дрехите си в малки бройки на различни магазини в Лос Анджелис.

Оуенс сам разнася и показва творенията си. Докато един ден нe получава телефонно обаждане от влиятелния моден редактор на Vogue Андре Леон Тели. Той е видял негови модели на витрината и настоява да го представи на главната редакторка Ана Уинтур. Във френския Vogue тогава вече се появила снимка на Кейт Мос, облечена в черно кожено яке на Оуенс. Скоро след това той получава от Уинтур предложение списанието да подкрепи с производство, модели, организация и реклама първото му модно ревю в Ню Йорк.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK