"Китна" пролет
Във времена, когато схващането за българското културно наследство е сведено до промишлен кич и с фолкорни мотиви се щамповат от опаковки на сирене до бебешки дрешки, една млада жена намира своята формула за създаване на бижута и аксесоари, които цитират българската шевица по модерен начин


Aна Алексиева

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Брандът "Китна" се ражда през 2015 г. от първата димпломна работа на графичната дизайнерка Петя Илиева и от желанието й да преоткрие и популяризира традиционната шевица по нов начин. Тя започва да изработва бижута и аксесоари, вдъхновени от етно мотиви. Преди месец дори базираното в Лондон списание The Calvert Journal забеляза "хипстърската линия бижута, които съживяват българската фолклорна бродерия".
Символиката във фолклора е едно от нещата, провокирали интереса на младата авторка към шевиците. В миналото българите са вярвали, че символите, кодирани в шевиците, могат да предпазват и дори да лекуват този, който ги носи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Браво на младата авторка! Уникални творения!
А на екипа на "Капитал" - моля, оправете си правописа - ПАПИЙОНКА
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.