"Китна" пролет

Във времена, когато схващането за българското културно наследство е сведено до промишлен кич и с фолкорни мотиви се щамповат от опаковки на сирене до бебешки дрешки, една млада жена намира своята формула за създаване на бижута и аксесоари, които цитират българската шевица по модерен начин

   ©  Александър Новоселски

Брандът "Китна" се ражда през 2015 г. от първата димпломна работа на графичната дизайнерка Петя Илиева и от желанието й да преоткрие и популяризира традиционната шевица по нов начин. Тя започва да изработва бижута и аксесоари, вдъхновени от етно мотиви. Преди месец дори базираното в Лондон списание The Calvert Journal забеляза "хипстърската линия бижута, които съживяват българската фолклорна бродерия".

Символиката във фолклора е едно от нещата, провокирали интереса на младата авторка към шевиците. В миналото българите са вярвали, че символите, кодирани в шевиците, могат да предпазват и дори да лекуват този, който ги носи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    knickolova avatar :-|
    knickolova
    • + 2

    Браво на младата авторка! Уникални творения!
    А на екипа на "Капитал" - моля, оправете си правописа - ПАПИЙОНКА

    Нередност?
Нов коментар