С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

1 27 юли 2018, 8:19, 45519 прочитания

С маратонки срещу робството

Нов бранд привлича внимание към все още актуалния проблем с трафика на хора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Жак Слейд е известен с рецензирането на нови модели маратонки – 1.5 милиона фенове в YouTube чакат той да разопакова следващата пратка. Но преди няколко месеца той получава маратонки от неизвестен доставчик. Скоро започват да излизат неочаквани и за самия него детайли.

Обяснението на емблемата 40M върху езика на обувките е, че днес съществуват 40 милиона роби в 161 страни по света. "По-малко от два процента от робите ще бъдат спасени", пише отстрани на подметката. Зад кампанията стои Thomson Reuters Foundation, а автор на маратонките е известният артист The Shoe Surgeon за TBWAChiatDay NY. "Днес съществуват повече роби, отколкото в цялата човешка история досега. Те са използвани от глобален криминален бизнес за 150 млрд. долара на година", казват от фондацията.


Сега този чифт маратонки ще бъде продаден на онлайн търг, организиран от Phillips, една от водещите световни платформи за покупка и продажба на изкуство от XX и XXI век. "Чрез детайлите около тези маратонки истината за съвременното робство достигна до много голям брой млади хора, повечето от които никога не се бяха замисляли за човешката цена зад дрехите, които носят", казва Моник Вила, изпълнителен директор на Thomson Reuters Foundation.

Илюстрация



Маратонките 40M са включени в изложбата Tongue + Chic на 450 Park Avenue в Ню Йорк до 31 август. В нея се показват над двадесет модела маратонки по дизайн на известни съвременни артисти, сред които Такаши Мураками, Kaws, Деймиън Хърст. "Експонатите" са предоставени от частни колекционери, самите артисти или производители. Някои от тях се показват за пръв път. Изложбата е съпроводена от дискусии и конкурси в социалните мрежи и показва според организаторите как тези "практични предмети са навлезли на територията на модата, изкуствата и културата".



Kehinde Wiley xPuma

[Philips]

"Днес известни артисти се ангажират да обсъждат трудното културно значение на маратонките, като създават атрактивни и в същото време провокативни модели, размиващи граници между изкуство и мода. Има такива, които преосмислят архитектурата на самите маратонки, и такива, които използват маратонките за социални промени. Тази изложба показва колко далеч може да стигне един чифт маратонки", казва Елизабет Семелхак от Bata Shoe Museum в Торонто, която е куратор на Tongue + Chic.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

В Белград, на чисто 1 В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

11 окт 2019, 2255 прочитания

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

11 окт 2019, 1074 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Дизайнери на плажа

Как сами да създадем дизайна на банския си костюм

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10