С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

10 авг 2018, 9:53, 25418 прочитания

Летящите холандци

25 години Victor&Rolf в Ротердам

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Виктор Хорстинг и Ролф Снурен се запознават по време на приемните изпити за Arnhem Academy of Art and Design в Холандия. След завършването си през 1993 г. те основават собствен моден лейбъл и се преместват да живеят в Париж.

Докато се опитват да си намерят работа, решават по-скоро заради контактите да участват в Le Salon Européen des Jeunes Stylistes in Hyеres, един от най-големите модни конкурси в Европа. Без да имат опит, нито екип около себе си, двамата печелят първите три награди. Тогава модният бизнес в Париж започва да ги взима насериозно, но по-важното е, че и те започват да се възприемат като модни дизайнери. Сега изложбата
Victor & Rolf: Fashion Artists 25 Years която Kunsthal Rotterdam показва до 30 септември, проследява съвместната им работа досега. Шейсет модела от колекциите им висша мода, някои от които показани за пръв път, проследяват радикалната им концепция за "носимо изкуство".


Илюстрация


"Познаваме се толкова отдавна. Работата ни до голяма степен е резултат от близкото ни приятелство - нещо като продължаващ разговор, който започнахме, когато бяхме на 18", казва Виктор по време на разговора с куратора Тиери-Максим Лорио в National Gallery of Victoria в Мелбърн преди две години. Всъщност сегашната изложба е адаптация на "Viktor & Rolf: Fashion Artists". Дизайнерите дават пълен достъп до богатия си личен архив. Портретът на Виктор и Ролф за настоящата изложба е направен от известния холандски фотограф Антон Корбин.

След три години в Париж, по време на които показват силно експерименталните си творения предимно в галерии и музеи, Виктор и Ролф се връщат в Амстердам, където правят първата си котюр колекция. Големия си международен пробив Victor & Rolf правят с ревюто си висша мода Russian Doll за есен-зима 1999/2000. На подиума те обличат последователно девет пласта дрехи върху "жива кукла" в лицето на модела Маги Райзър. Един от най-важните елементи от изложбата са 25 ръчно изработени порцеланови кукли. Някои от най-иконичните модели на дизайнерите са прецизно пресъздадени в миниатюра – от материалите и кройките до прическите и грима. През 2000 г. двамата лансират своя прет-а-порте линия, а през 2013 г. се връщат към висшата мода до голяма степен от желание да възобновят изцяло творческия контрол и удоволствието от работата.

Илюстрация


Големият успех на техните парфюми, сред които Flowerbomb, Bonbon, Magic, е логично продължение на вдъхновението от младежките им години. Виктор си спомня за липсата на модна култура и специализирани медии в Холандия през 80-те години на ХХ век. Преди масовото навлизане на интернет той решава, че иска да стане моден дизайнер под въздействието именно на рекламите на парфюми.



Каталогът към изложбата, издаден от nai010 publishers (цена 40 евро), включва интервю с двамата дизайнери, богата информация за кариерата им, както и снимки на Синди Шърман, Ани Лейбовиц, Дейвид Лашапел. Едно от най-стабилните сътрудничества през годините е това с друг известен холандски тандем, фотографите Инез & Винуд.

Pop up магазинът в Kunsthal Rotterdam предлага плакати, книги, чорапи, тениски, чанти. Дизайнът на много от предметите отразява оригиналните скици и рисунки към някои от най-известните колекции на Victor & Rolf.

"Партньорството ни е мистерия дори за самите нас и предпочитаме да не го анализираме прекалено, за да не изчезне магията. Никога не се караме. Ако не сме постигнали съгласие, значи идеята още не е напълно узряла", обобщава Ролф Снурен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Водещата марка в козметиката за коса Redken вече и на българския пазар Водещата марка в козметиката за коса Redken вече и на българския пазар

Компанията, собственост на L’Oréal, предлага професионални продукти за мъже и жени

18 окт 2019, 823 прочитания

В Белград, на чисто 1 В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

11 окт 2019, 2423 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Книга: Сет Стивънс-Давидовиц - "Всички лъжат"

Може да излъжете всички, но не и "Гугъл"

Още от Капитал
Втори живот за старата техника

Къде се приемат електроуредите и как става рециклирането им

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Лесният паник бутон на гетата

В ромската "Надежда" в Сливен почти всички са във фейсбук, а евангелски църкви заместват държавата срещу 10% "плосък данък"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10