С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

29 ное 2018, 12:20, 4412 прочитания

За буквите

Изложба по случай десетгодишнината на българското студио Fontfabric Type Foundry

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Шрифтът трябва да е не просто красив и оригинален, но и четлив, все пак той има съвсем практична цел – да можете да го прочетете", казва Светослав Симов–Свет. Преди точно десет години той създава фирмата си Fontfabric Type Foundry за дизайн на шрифтове. Минавайки през графичния дизайн, открива страстта си в геометрията и векторната графика. "Исках да покажа на всички красотата на шрифта през строгите форми, чертането и геометрията."

Според него дизайнът на буквите не се различава от дизайна на физически предмети. Те трябва да са практични и да изпълняват функцията си – да могат хората да комуникират чрез тях, същевременно да се вижда историческата им принадлежност, наслоената традиция. В този контекст има разлика между българската и руската кирилица – "на руски буквите са умалени главни, по-прави букви, докато българските са по кръгли и обли, по-близко до естественото писане", обяснява Свет.


През годините е работил за марки като Nike, Dacia, McDonalds, KFC, Lipton. А някои от шрифтовете на Fontfabric Type Foundry сте виждали и в изданията на "Икономедиа".

Техни са и някои от най-продаваните шрифтове на популярния типографски сайт MyFonts.com, най-известните сред които Intro, Nexa, Uni Sans, Muller, Panton, Intro Rust. Безплатната версия на Intro се използва от много българи.





По случай десетгодишнината на студиото в Gallery 2.0. са изложени арт инсталации, постери и печатарски семпли, изпълнени с оригинални шрифтове. Посетителите ще могат да видят и първия каталог на най-продаваните шрифтове. Някои от постерите се продават в различна големина, дори и арт инсталациите може да се купят.

За откриването на изложбата Иван Шопов и Теодосий Спасов представиха част от новия албум In Fusion. Шрифтът Squad, използван за заглавието на албума, е специално приспособен и персонализиран, за да е в пълен синхрон с духа, който музиката му носи.
Светослав Симов–Свет преподава графичен дизайн в Софтуерния университет.
Q and A със Светослав Симов–Свет

Колко важни са шрифтовете на табелите за градската среда?

Шрифтът е основен елемент във визуалната среда в града. Едно време са се правили големи обемни букви, табелите са слагани отстрани, не са били безобразно цветни и шарени. В момента всеки си мисли, че е отделен остров и табели се проектират без никаква обща концепция. В Западна Европа това е изключено, там се спазват строги правила. Общата визия на града е част от културното наследство. Една грозна табела с грозен шрифт е неуважение към архитектурата на града.

Как може да се възпита естетика и любов към шрифта?

В училище трябва да се забрави за краснописа, трябва да се разчупят стандартите. Нека децата експериментират с различни пера и инструменти, цветове, дебелини. Колкото по-отрано се запали интересът на децата към буквите и тяхното изписване, толкова по-добре. А има интересни професионалисти като Стефан Кънчев, неговите лога биха събудили любопитството им, ако се изучават.

Какъв ще е трендът през 2019 г.?

По-строги и дебели форми, без толкова бъбривост, технически и оригинални, моношрифтове, които се използват от програмистите. Въпреки че класиката отново и отново ще се повтаря.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: дизайн изложба

Прочетете и това

Яж, снимай и споделяй Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

17 яну 2020, 1477 прочитания

Тенденции в дизайна 2020 1 Тенденции в дизайна 2020

Устойчивост, кохерентност, нов живот за класиките

10 яну 2020, 3468 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Queen of cool

Palacio Gaviria в Мадрид показва голяма ретроспективна изложба на руско-полската артистка Тамара де Лемпицка, "кралицата на ар деко"

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10