

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Ако трябва да илюстрираме барока в театъра с един-единствен пример, той безспорно ще е пиесата на Калдерон де ла Барка от 1635 г. "Животът е сън". Още самото заглавие на тази вълнуваща поетична приказка на испанския драматург, от когото се е вдъхновявал и Гьоте, подсказва централната барокова тема - дълбоката свързаност и общ произход на реалността и илюзията.
"Животът е сън" разказва една архетипна история, в която е кодиран един от фундаменталните въпроси на човешкото съществуване – съществуването на злото. Мъдрият и учен крал на Полша Басилио най-после се сдобива със син, но плаща жестока цена. Появата на дългоочаквания принц Сехисмундо е съпътствана от мрачни предчувствия, които до едно се сбъдват. Преди да го роди, майка му е измъчвана от кошмари, че от утробата й излиза звяр, който я разкъсва, а при самото раждане, съвпаднало със слънчево затъмнение, умира.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.