Изложбите, които очакваме

Творчеството на Йозеф Куделка и Вивиан Майер пристига в София през пролетта

vivianmaier.com    ©  Вивиан Майер

От Европейска столица на културата до българското участие на Венецианското биенале, от големите еднократни събития до традиционните програми на музеите и галерии, от 100 години "Баухаус" до 500 години от смъртта на Да Винчи – през 2019 г. ни предстои поредна интересна година в изкуството.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    malama avatar :-|
    Malama

    Капитал, казва се Коуделка с ударение на О. Йозеф Коуделка. Най-прочутите фотоси от съветската инвазия в Чехословакия 1968 г. Изнасяни тайно и публикувани под измислено име.

    Нередност?
  • 2
    rwn31589484 avatar :-|
    rwn

    Добър текст от Стефка Цанева. Благодаря!
    Благодаря и на редакторите от Лайт. Повече такива материали.Моля!
    (Статията на Светослав Тодоров за Божинов също е добра. Макар и да не е под статията, реших, че е добре да напиша и това)

    Ще гледам по-късно да напиша нещо за част от изложбите, които се коментират по-горе.

    Нередност?
  • 3
    rwn31589484 avatar :-|
    rwn

    Определено, изложбата на Роземари Трокел е събитието на годината в България. Браво на Структура. Заедно с изложбата "Баухаус имагиниста" с нетърпание ги очаквам.

    Куделка и Майер са ми добре познати, разглеждани са няколкократно от мен и съответно, изненади там няма и едва ли ще разгледам изложбите им.. Е, ако дойдат цветните фотоси на Майер, ще отида. тях все още не съм ги разглеждал на живо. Но, в това дълбоко се съмнявам.

    Това, което прави Swimming Pool за кураторите е добра инициатива.

    Димитър Солаков, разбира се, ще пропусна. В логиката на частните галерии не се меся, дори не ми се струва и уместно да коментирам, но за мен, кариерата на този човек е еманация на всичко, което не е редно или дори, макар и силна дума, но не е"правилно" в арт сферата в България.
    Разбира се, частна галерия, частни интереси.
    Виж, ако е свързано с негова изложба в институция, сигурно бих отделелил доста повече време за аргументация.

    Продължанието на поредицата "Скулптурата сега" очаквам с нетърпание. Дано този път има малко по-различни имена от тези, който бяха представяни при първото издание. Все пак, едни и същи имена и голяма част от тези едни и същи имена бяха представени с откровено слаби работи в първото издание.
    Но, но, все пак добра инициатива на една частна галерия.

    Севда Семер ми е интересна. Ще регледам нещата и с удоволствие.

    Ще се ходи и по биеналета, това е ясно.
    Предполагам, че Истанбулското биенале ще и много силно концептулано и това ме кара да го очаквам с нетърпание.
    Венеция, разбира се.
    Очакванията за българското представяне там значително се понижиха напоследък, но какво да правиш, макар и с артисти от чужбина...българска работа. И това, в лошия смисъл на този израз. Или, може да се каже, по-големи и светци и от папата...

    Защото, с тази концепция и работа- стъкла, занаяти, плексиглас и прозрачност...ние станахме по-италианци от италианците.
    Къде е българският контекст. Няма го.Липсва.

    Днес разглеждах концепцията на представителката от Босна и Херцеговина. Прекрасна концепция с местен контекст, поставен в унивесален, глобален контекст.
    Българските участници не можеш да ги разбереш, че са български, ако не ти напишат че са такива. Те станаха по-универсални и от германците...

    За мен, този проформа конкурс не е нищо по-различно от това, което се случи или не се случи , когато Хубен Черкелов, Асса и компания участваха преди няколко години на биеналето.
    Срокове, изисквания, изтичане на вътрешна информация...

    Имам рецепта.
    Заради много малката среда и това, че всички се познават и никой нещо не казва отрицателно за другите, и решение много трудно обективно може да има,и съмнанията в повечето слуачи и са повече от основателни, решението е да има междунардни експерти, куратори, директори на влиятелни галерии, в журито.
    Документацията за кандидастването от артистите ще се иска на английски и български език. И така, чуждия поглед ще помогне да се премахнат, поне част , от тези много вредни влияния и зависимости в тези среди.
    Това е разпостранена практика в редица страни, при изборите им на същите тези страни на артисти, които ще ги представляват на биеналетата.
    Не виждам друг вариант за прозрачна процедура.

    Защото, като разгледах тези, които са участвали в конкурса, и с какви материали....по-добре чужди артисти следващия път да ни представляват. Ама, наистина чужди, не такива, които проста живеят в Париж, Виена или нейде в САЩ.
    Познати имена, но повечето, просто не са си напасали домашното. И спечели най-добра информирания куратор...
    Рада и Лазар няма да ги коментирам.

    Дурмана прави добре. Добре е да се чуят или прочетат записите, или да се види точно кой какво и как е защитавал като позиция в тази комисия.
    И да е за урок на сладващите журиращи в следващите комисии.

    Скандал за нагласен конкурс разтресе културата
    https://www.segabg.com/category-bulgaria/skandal-za-naglasen-konkurs-raztrese-kulturata

    Неговия проект всъщност се оказа доста интересн за мен. Може би ще е хубаво да го вияд накъде изложен и осъщесвен. Но, едва ли ще се случи това.


    Ето и как се пише отрицателно ревю за топ световен артист. От преди няколко дни в Гардиън

    Michelangelo makes mincemeat of soggy Bill Viola – review
    https://www.theguardian.com/artanddesign/2019/jan/22/bill-viola-michelangelo-life-death-rebirth-review-royal-academy-london


    Като човек, който съвсем скоро е разглеждал голяма изложба с произведения на Бил Виола, бих се съгласил на 100% с ревюто.
    Ако все пак на човек не му е познато това, което прави Бил Виола, сигурно си струва да се разгледа.

    Благодаря за статията по-горе още веднъж.

    Лошото е, че след промените на политиката на Капитал от преди няколко години, дискусиите под такива статии на практика изчезнаха. С тях изчезнаха и други неща, ама да не разводняваме темата.


    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал