Да снимаш Пабло
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Да снимаш Пабло

Пабло Пикасо, 1952 г.

Да снимаш Пабло

"Пикасо – погледът на фотографа" в Барселона разказва чрез снимки личния живот и творческия процес на Пабло Пикасо

5297 прочитания

Пабло Пикасо, 1952 г.

© © Robert Doisneau / Gamma Rapho


Това лято музеят "Пикасо" в Барселона предлага на посетителитете си една забележителна фотографска разходка из живота на знаменития испански художник. Близо 200-те фотографии, в които Пикасо е пред, а в някои случаи и зад камерата, са хронологично свидетелство за епохата, в която са направени, и са подредени в тематични секции с различни акценти, свързани с личния и творческия свят на художника.

"От далечното лято, в което той застава зад камерата в ролята на репортер, до момента, в който използва собствения си образ като икона, Пикасо поддържа постоянна и интензивна връзка с фотографията и фотографите, които допуска в личния си творчески свят", каза пред журналисти Виолета Андрес, научен куратор на изложбата.

Ще видим Пикасо в ателиетата му - от бедното, бохемско и споделено с други артисти ателие в парижкия квартал Монмартр, до разкошната вила "Калифорния" на френското крайбрежие близо до Кан. Ще ни изненада образът му на щастлив съпруг и баща, запечатан на черно-бяла документална лента, докато играе с Пол и Олга в двора на вилата им в Нормандия, но не след дълго ще поклатим глава с усмивка, като разберем, че пищната женска фигура, която той страстно скулптурира в ателието си по същото това време, не е на Олга, а на тайната му любовница от този период, Мари-Терез Валтер.

Ще видим Пикасо и в скромното му ателие по време на войната, докато създава най-известното си произведение - "Герника", заснет от Дора Маар. Прави впечатление, че тя е един от малкото фотографи, допуснати до тези дълбини на творческата му интимност. "Той често позира пред собствените си произведения, но рядко го виждаме по време на самия креативен процес", допълва Виолета Андрес.

Запознанството му с представителката на сюрреализма Дора Маар е често определяно като от едно от най-значимите събития за Пикасо в лично и творческо отношение. Зала 4 от изложбата е уникално свидетелство именно за това креативно сътрудничество между художник и фотограф, от което редом с много други се ражда и експерименталната серия "Плачещи жени".

Архетип на серията е Дора Маар, а в нея се съчетават различни неизпробвани до този момент техники, като нанасяне на маслена боя върху фотографски негатив например.

Изложбата цели именно това - да разкрие мултидисциплинарния талант на Пикасо, в който преобладава екпериментирането с всички възможни техники и средства, до които той има достъп.

"Съвместно с музея "Пикасо" в Париж обединихме архиви и усилия за създаването на тази експозиция. Желанието ни е да продължим да работим заедно в тази посока, за да запознаем публиката и с други амбициозни проекти, свързани с личността на този гигант на модерното изкуство. Проекти и изложби, чрез които хората да опознаят и разберат творчеството му по-добре", каза на срещата с журналисти в града Еманюел Гигон, директор на музея "Пикасо" в Барселона и главен куратор на изложбата.

Изложбата "Пикасо – погледът на фотографа" събира близо 200 фотографии, някои от които на Люсиен Клерг, Мишел Сема, Дейвид Дъглас Дънкан, но и много други, чието авторство е трудно да бъде определено.Фотографиите са подредени в девет зали; допълнени са с няколко оригинални картини, скулптури и керамика, които оживяват пред погледа на посетителя, "извадени" от черно-белите кадри. Сред няколкото включени видеоматериала е и откъс от документалния филм на Лучано Емер "Да срещнеш Пикасо".

Изложбата е осъществена благодарение на съвместната работа и архивите на музея "Пикасо" (Париж), MNAC (Барселона), "Рейна София" (Мадрид), библиотека "Еманюел Бусар", частни колекции и др. Ще бъде отворена за посетители до 24 септември 2019 г. в музея "Пикасо" в Барселона.

Това лято музеят "Пикасо" в Барселона предлага на посетителитете си една забележителна фотографска разходка из живота на знаменития испански художник. Близо 200-те фотографии, в които Пикасо е пред, а в някои случаи и зад камерата, са хронологично свидетелство за епохата, в която са направени, и са подредени в тематични секции с различни акценти, свързани с личния и творческия свят на художника.

"От далечното лято, в което той застава зад камерата в ролята на репортер, до момента, в който използва собствения си образ като икона, Пикасо поддържа постоянна и интензивна връзка с фотографията и фотографите, които допуска в личния си творчески свят", каза пред журналисти Виолета Андрес, научен куратор на изложбата.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.