С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Неща

2 авг 2019, 8:32, 2283 прочитания

Всичко е Диор

Музеят V&A в Лондон показва една от най-големите изложби за творчеството на модния дизайнер Кристиан Диор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Bar Suit, силно вталено сако и разперена, стигаща до над глезена пола от първата колекция на Кристиан Диор La Ligne Corolle през 1947 г. се превръща не само в най-eмблематичния за творчеството на дизайнера модел, но и в една от най-влиятелните дрехи в модната история. Прекаленото разточителство на тъкани в търсене на новата женственост първоначално е приета дори враждебно от много хора, но скоро се налага като силна тенденция.

"Кристиан Диор революционизира лицето на модата със своя New Look, който променя женския силует и дава нов живот на следвоенната модна индустрия в Париж. Нашият музей оценява приноса на Диор за историята на дизайна още в началото на кариерата му и започва да закупува негови скици и дрехи скоро след това", казва Ориол Кулън, куратор на изложбата Christian Dior: Designer of Dreams в музея V&A в Лондон до 1 септември. Музеят с една от най-богатите модни колекции в света сега показва най-голямата свързана с модата изложба в историята си след тази за Александър Маккуин през 2015 г.



[V&A]

Над петстотин предмета, двеста модела висша мода, аксесоари, фотографии, парфюми и грим, списания и лични вещи на самия Кристиан Диор (1905-1957 г.) разказват историята на един от най-влиятелните модни дизайнери в историята от 1947 г. до днес. Както и тази на другите шестима дизайнери, работили като артистични директори на марката след смъртта на Кристиан Диор: Ив Сен Лоран, Марк Боан, Джанфранко Фере, Джон Галиано, Раф Симънс и Мария Грация Киури.

Изложбата в Лондон е в известна степен продължение на тази в Musée des Arts Décoratifs в Париж (Christian Dior: Couturier du Rêve, юли 2017 - януари 2018, най-мащабната изложба за модния дизайнер досега). Специално за V&A тя е обогатена с цял раздел фокусиращ върху възхищението на Кристиан Диор от британската култура. "Няма друга страна на света освен моята, чийто стил за живота да харесвам толкова. Обичам английските традиции, английската любезност и архитектура, включително и английската кухня", казва Диор. Застъпено е и конкретното му сътрудничество с английски производители като Dents (ръкавици), Rayne (обувки), Lyle&Scott (плетeни изделия), Mitchel Maer (бижута). Роклята, която принцеса Маргарет носи на 21-вия си рожден ден, е предоставена от Museum of London след реставрация.

Илюстрация


Единадесет раздела представят професионалната и лична биография на Кристиан Диор, първата му колекция и лансирането на първия му парфюм Miss Dior, десет от най-значимите модела, любовта му към модата от XVIII в. и тази от Бел епок, носена от майка му Мадлен Диор. Също пътуванията, градините и цветята, разгръщането и съхраняването на глобалното влияние на модната къща до днес.



Илюстрация


Изложбата започва с Bar Suit, от който всички следващи дизайнери на марката продължават да се вдъхновяват и до днес, и завършва с The Ballroom. В тази зала е пресъздадена пищната атмосфера на големите британски имения. Показаните там официални вечерни облекла от последните седемдесет години будят интерес и заради имената на известните жени, които са ги носили. В същото време тези модели са най-красноречивият израз на таланта зад ателието за висша мода на Диор.

Илюстрация


Подобно на изложбите на Диор в Париж и в американския град Денвър (завършила през март тази година), основен спонсор и на тази в Лондон е Swarovski. "Историята на Сваровски се преплита тясно с тази на Dior още от 50-те години на ХХ век, когато дядо ми работи заедно с мосю Диор по създаването на кристала "Северно сияние", казва Надя Сваровски от управителния борд на бижутерийната компания.

Изложбата продължава до 1 септември.

Капитал #31

Текстът е част от седмичния Капитал. В новия брой ще прочетете още:

  • Изплъзва ли ни се еврото
  • Доган и Ковачки - абонирани да получават милиони
  • Какви са рисковете за злоупотреба с лични данни

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лаборатория на края на света Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

16 авг 2019, 1300 прочитания

Маноло обущаря Маноло обущаря

The Wallace Collection в Лондон показва голяма изложба, посветена на цялостното творчество на дизайнера Маноло Бланик

16 авг 2019, 939 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Книга: "Прекрасният живот на Артър Лес"

Най-новата книга на американския писател Андрю Шон Гриъри, с която печели "Пулицър"

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива