С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията

// Light / Неща

2 19 сеп 2019, 8:33, 2346 прочитания

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Преди много години едно срамежливо и неуверено в себе си 12-годишно момче печели първа награда в местен конкурс за рисунка. Когато го попитали защо въобще е посегнал към четката, отговорил, че виновен е Джаксън Полък.

"Мислех, че и аз мога да хвърлям боя по платното така добре, както той. И правих такива опити поне няколко години", спомня си в интервю за в. New York Times американският филмов режисьор Гюс ван Сант. Създателят на вълнуващи филмови истории като "Моят личен Айдахо","Дори и каубойките понякога плачат", "Да умреш за", "Добрият Уил Хънтинг", "Да намериш Форестър", "Последни дни", "Милк" и "Море от дървета" се завръща към голямата си любов рисуването с първата си солова изложба в Ню Йорк "Рисунки, булевард "Холивуд". Нa 11 септември независимата галерия "Шнабел" на Вито Шнабел, син на американския художник и режисьор Джулиан Шнабел, не успя да събере всички почитатели и приятели на Ван Сант.


Оказва се, че киното и рисуването са вървели винаги ръка за ръка в света на режисьора. За него е най-важно да се постигне върховна и съвършена интимност. "Преди много време започнах да снимам хората, които срещам, за да ги запомня, а сега ги рисувам, за да си ги измисля", коментира той. Идеята за първата самостоятелна изложба на режисьора в Ню Йорк тръгва всъщност от Лос Анджелис, където се намират къщата и студиото му.

По време на рекламните паузи на церемонията по връчването на наградите "Оскар" преди година Гюс ван Сант и Вито Шнабел се намерили в един от коридорите – единственото място за пушачи в сградата, и се заговорили за киното и изкуството на живота.

Илюстрация





Режисьорът на драмата "Слон", който се оказал и сред любимите филми на Вито Шнабел, показал неуверено своите акварели на галериста с прочута фамилия, а той веднага проявил интерес и след няколко седмици пристигнал в Лос Фелис, за да разгледа студиото на Ван Сант. "Бях изумен от това, което видях. Психеделиката на света на Ван Сант в Калифорния, преплетен в характерния за Шагал и Матис рисунък. Веднага му предложих да направим изложба и когато той се обади, че е готов, насрочихме дата!"

67-годишният Ван Сант до последно се колебал кои от рисунките да включи в изложбата, която носи името на булеварда, към който има гледка от студиото му, неговата "наблюдателница". Прочутата табела "Холивуд" той интерпретира като нож с две остриета за всички кандидати за слава.

"Не е за вярване какво може да види човек оттук. Преди няколко дни видях един млад гол човек, който регулираше натоварено кръстовище в околността. Изглеждаше ядосан на трафика, на напрежението, на стреса и показа реакцията си. Нарисувах го в един от акварелите, включени в изложбата."

Илюстрация


Голите тела са характерно присъствие в картините на режисьора, който все още се колебае дали може да се нарече художник. "Въпреки че винаги съм смятал, че киното е далеч по-несъвършено от изкуството, предпочитам да съм кинорежисьор. През целия си живот съм знаел, че литературата и изкуството владеят съвършения език, но посегнах към киното."

Изложбата на Гюс ван Сант "Рисунки, булевард "Холивуд" е в галерия Vito Schnabel, Ню Йорк, до 1 ноември.

Капитал #38

Текстът е част от брой #38 на седмичния "Капитал" (20-26 септември). В броя ще прочетете още:

- Кой управлява България

- Как Русия влиза по втория начин в "Турски поток"

- Тайната държавна сграда

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

В Белград, на чисто 1 В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

11 окт 2019, 1827 прочитания

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

11 окт 2019, 876 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов