Кино: "Славни времена"
11 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Славни времена"

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Янко Терзиев
3163 прочитания

Оценка: 4 от 5

Още от същото: About Time ("Въпрос на време")

Предколедният филм за настоящи и бивши влюбени от всички възрасти. Оригиналното заглавие (La Belle Epoque) е в смисъла на Уди Алън от "Полунощ в Париж" – онова съкровено време, в което виждаш себе си като истински щастлив. От официалната селекция на миналия Кан, но извън конкурса. Без амбиции за висок арт, смехът през сълзи на спечеления зрител са достатъчната награда. Автор е актьорът и сценарист Никола Бедос, син на големия френски комик и сатирик Ги Бедос. Става дума за илюзиите – понякога ги наричаме театър или кино – които правят живота поносим.

Те са последното спасение за Виктор (асът Даниел Отьой), станал чужд на себе си и дигитализирания свят. Художник, илюстратор и карикатурист във вестник, но вестникът е спрял да излиза на хартия. Няма мобилен телефон, обича нещата да могат да се пипнат, а книгите да се прелистват. Обратно на обичаната преди съпруга (неувяхваща Фани Ардан), която заспива с виртуални очила и кара роботизирана "Тесла". Някога Виктор е дал път в живота на объркано момче, подарявайки му "Мартин Идън". Сега момчето (Гийом Кане) е демиургът на услугата "Пътешественици във времето", която връща клиента в избран от него исторически момент – в епохата на Мария Антоанета или в джазов бар с Хемингуей и Фокнър. Разликата с Westworld е, че актьорите не са роботи, а с "Шоуто на Труман" – че всички знаят, че са в режисирана възстановка.

Виктор избира да играе себе си в майския ден на 1974 г., когато в старото бистро La Belle Epoque среща за първи път и се влюбва в съпругата си. Тя се играе от сегашната любима (Дориа Тилие) на постановчика на всичко наоколо и отношенията се усложняват. От фарс до висок сантимент. Виктор минава през катарзиса на повторното влюбване и после осъзнаването кой е всъщност в сегашно време. "Влизането" и "излизането" от образ преобръща и зрителя, осъзнаващ "театъра" и на собствения си живот. Важността на малките неща, които правят големите. Той няма чернова, но е толкова красива илюзията да има.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ах, фестивалите

Ах, фестивалите

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK