Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Неща

10 апр 2020, 8:00, 2586 прочитания

Изкуство под ключ

Как галериите за съвременно изкуство в България общуват с аудиторията си по време на извънредно положение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

В условия на пандемия галериите са в уязвима позиция. Въпреки това и в България ключови пространства бързо отвърнаха на трудностите.

Най-бързо на промяната реагира откритата миналата година Little Bird Gallery, място, тематично посветено на връзката между изкуството и природата. Самостоятелната изложба на Ясен Згуровски беше открита онлайн, а миналия уикенд изкуствоведите Радослав Механджийски и Теодора Константинова, които през последните години изнасят лекции за съвременно изкуство, често пред пълни зали, предаваха на живо от галерията новата си презентация.


Илюстрация



Галерия Sariev в Пловдив се ориентира към проекти, синхронизирани със събитията на деня и обществените нагласи по време на извънредното положение. Френският художник Мич Брезунек, който живее от четири години в Пловдив, започна комикс поредицата "Пловдив 2020", в която с чувство за хумор поглежда към ежедневието в града през последните седмици, а понякога и какво вижда от балкона на шестия етаж. Под #sarievselfisolation галерията започна да показва нови работи от художници, които представлява, а поредицата започна с Димитър Солаков и Правдолюб Иванов.

One Gallery в София раздвижи сайта си с видеоинсталацията Burning Flower на американския автор Мат Колишоу, а тази седмица по подобен начин представя Exbodytion II, изложба на Красимир Кръстев-Rassim.



Илюстрация



Други галерии изненадващо заложиха не толкова на визията, колкото на думите и възможностите за диалог.

"Започвайки от нулата, ще имаме шанс да запазим и развием само това, което наистина е важно, защото автоматизираният ход на системите, експлоатиращи планетата и по-голямата част от населението, ще бъде прекъснат", казва Лазар Лютаков, един от 30-те художници, избрани от галерия "Структура" да отговорят на въпроса "Как си представяте света след шест месеца". Отговорите от поредицата са публикувани на Facebook профила на "Структура", а заедно с това под #Контактотразстояние се публикуват нови проекти на творци, работили с галерията. На сайта й може да бъдат открити и част от работите, които трябваше да покаже този април художничката Бистра Льошевалие.

Илюстрация



На сайта на галерия "Кредо Бонум" започва поредицата "Павилион на утрешния ден", серия от интервюта с личности, които размишляват за начините, по които можем да се справим и да излезем от настоящата криза, позитивните модели за движение напред. До момента сред участвалите са детската писателка и пътешественичка Петя Кокудева и художникът Станислав Беловски. "Сред полезните неща, които забелязвам, е, че напоследък гласът на психолози, терапевти, изобщо изследователи на човешкото, се чува много по-често по конвенционални медии. Нормализира се сякаш надникването в тази територия и си мисля, че ползите от това ще отекнат и по-късно", казва Кокудева.

След като и "Гьоте институт" измести програмата си със съвременно изкуство за по-късен етап, на сайта са качени интервюта с хората, които ще реализират проекти в София по-късно през 2020 г. Поредицата разговори "Задочна среща" засега включва кураторът Лудвиг Зайфарт и фотографката Шарлоте Шмиц, която трябваше да представи изложба в средата на март.

Други директно се обръщат за подкрепа към публиката си. Галерията Heerz Tooya във Велико Търново, основана от норвежкия художник Ларс Нордби, започна кампания в Patreon, което да спомогне за издържането на пространството и артистичната резиденция ARV.

Капитал #14

Текстът е част от брой 14 на седмичния Капитал (10-15 април). В броя ще прочетете още:

Прочетете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Домът, моят приятел Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

22 май 2020, 1750 прочитания

Майсторът, Маргарита и ние 1 Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

22 май 2020, 2242 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Неща" Затваряне
Жените днес

Две изложби и книга от архивите на National Geographic проследяват ролята на жената през последния век

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10