Яж, снимай и споделяй
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Яж, снимай и споделяй

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

10094 прочитания

Композирайте кадъра, снимайте с естествена светлина, завъртете чинията в търсене на по-добър ъгъл, са няколко от най-често срещаните в интернет професионални препоръки за по-добри снимки на храна. "С навлизането на социалните мрежи интересът към снимането и споделянето на храната става напълно повсеместен. Включително като част от самия ритуал при хранене, дотолкова, че голяма част от ресторантите вече имат предвид и времето за снимане на ястията", казва Дениз Улф от посветената на фотографията фондация Aperture, организатор на изложбата Feast For The Eyes – The Story of Food in Photography в The Photographers' Gallery в Лондон до 9 февруари 2020.

Изложбата със 140 творби на фотографи като Ман Рей, Мартин Пар, Нан Голдин, Синди Шермън, Стивън Шор проследява богатата история на фокусираната върху храната фотография. Чрез примери от художествената, научна, рекламна, модна фотография, включително и фотожурналистиката, изложбата изследва развитието на този жанр успоредно със съответния социален и политически контекст.

Ед Руша. Месна консерва Spam от серията "Натюрморти с продукти", 1961 г.
Източник: Courtesy the artist and Gagosian Gallery

"Храната и начинът, по който е снимана, показват как живеем. Храната е много богата на символика и може да изразява определен стил на живот, национална идентичност, надежда или отчаяние, недоимък или излишък. В крайна сметка храната е отражение не само на вкуса в съвсем буквалния смисъл на думата, а и на вкуса по отношение на живота, за който мечтаем, и за основите на самата култура", казва кураторката Сюзън Брайт.

Изложбата е разделена на три водещи теми. Still Life фокусира върху връзката между фотографията на храна и живописта. Around the Table е поглед върху свързаните с храната социални ритуали. Също върху "културната идентичност, изразена чрез храната, която ядем, и хората, с които я споделяме", казват домакините. В раздела Playing with Food най-силно застъпени са чувството за хумор и иронията, с които този вид фотография по принцип е известна.

Feast For The Eyes включва също серия класически готварски книги и съвременни кулинарни издания. Книгата е издадена от Aperture (цена 50 евро).

След Лондон, изложбата ще бъде показана от 21 февруари до 3 март в Hasselblad Foundation в шведския град Гьотеборг.

Ръсел Лий. Семейна вечеря в щата Ню Мексико, 1940 г.
Източник: Courtesy The Library of Congress Prints and Photographs Division

Композирайте кадъра, снимайте с естествена светлина, завъртете чинията в търсене на по-добър ъгъл, са няколко от най-често срещаните в интернет професионални препоръки за по-добри снимки на храна. "С навлизането на социалните мрежи интересът към снимането и споделянето на храната става напълно повсеместен. Включително като част от самия ритуал при хранене, дотолкова, че голяма част от ресторантите вече имат предвид и времето за снимане на ястията", казва Дениз Улф от посветената на фотографията фондация Aperture, организатор на изложбата Feast For The Eyes – The Story of Food in Photography в The Photographers' Gallery в Лондон до 9 февруари 2020.

Изложбата със 140 творби на фотографи като Ман Рей, Мартин Пар, Нан Голдин, Синди Шермън, Стивън Шор проследява богатата история на фокусираната върху храната фотография. Чрез примери от художествената, научна, рекламна, модна фотография, включително и фотожурналистиката, изложбата изследва развитието на този жанр успоредно със съответния социален и политически контекст.

Ед Руша. Месна консерва Spam от серията "Натюрморти с продукти", 1961 г.
Източник: Courtesy the artist and Gagosian Gallery

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK