Елате ни на гости
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Елате ни на гости

Одри Хепбърн в дома си в Лос Анджелис, 1957 г.

Елате ни на гости

Холивудските звезди от 50-те и 60-те години на ХХ век в домашна обстановка пред обектива на фотографа Сид Ейвъри

2715 прочитания

Одри Хепбърн в дома си в Лос Анджелис, 1957 г.

© © Sid Avery / MPTV Images


Когато през 1953 г. американският фотограф Сид Ейвъри (1918 - 2002 г.) отива да прави репортаж в дома на Марлон Брандо в Бевърли Глен, Калифорния, той убеждава звездата да разчиства и подрежда, докато го снима. Именно нетипичният му в онези години подход да показва най-известните артисти предимно в непринудена домашна обстановка го превръща в един от най-търсените фотографи. Книгата Sid Avery: The Art of the Hollywood Snapshot, издадена от Reel Art Press през 2012 г., събира много от най-известните му фотографии, публикувани предимно в The Saturday Evening Post, Life, Look, както и много непоказвани фотографии. За целите на книгата издателството получава пълен достъп до богатия му архив.

Сред звездите откриваме семейството на Лорън Бокал и Хъмфри Богарт със сина им Стивън, това на Деби Рейнълдс и Еди Фишър и децата им Кари и Тод, Одри Хепбърн пред огледалото, Пол Нюман и съпругата му Джоан Удуърд в кухнята, Рок Хъдзън, сервиращ хамбургери от барбекюто в задния си двор.

Рок Хъдсън в дома си по време на снимките за репортажа "Как се създава кинозвезда" в Saturday Evening Post, септември 1952 г.
Източник: © Sid Avery / MPTV Images
Преглед на оригинала

Сид Ейвъри е един от най-известните и продуктивни фотографи, работили в Холивуд между 40-те и 60-те години на ХХ век. По-късно той се преквалифицира почти изцяло като рекламен фотограф и режисьор. През 80-те години създава Motion Picture and Television Photo Archive (mptv Images), който представя над петдесет от най-известните холивудски фотографи и който днес се управлява от сина му Рон. Първата книга на Ейвъри, Hollywood at Home: A Family Album 1950 - 1965, е издадена от Crown през 1990 г.

През 1960 г. Ейвъри снима един от най-знаковите образи за оригиналния филм "Бандата на Оушън": голяма част от екипа, сред които Франк Синатра, Сами Дейвис-джуниър, Дийн Мартин, са наредени около маса за билярд.

Хъмфри Богарт и съпругата му Лорън Бакол с техния син Стивън, август 1952 г.
Източник: © Sid Avery / MPTV Images
Преглед на оригинала

През 2001 г. Сид Ейвъри получава обаждане от представяща работите му нюйоркска галерия. Казват му, че Джулия Робъртс, която тогава участва в римейка на "Бандата на Оушън", е купила две копия от оригиналните фотографии, за себе си и за режисьора Стивън Содърбърг.

"Няколко седмици по-късно "Уорнър брадърс" се свързаха с мен и ме попитаха дали искам да направя римейк съответно и на снимката", казва фотографът. Първият му отговор е отрицателен, защото вече близо тридесет години не снима и дори не разполага с подходяща камера. Въпреки първоначалната си съпротива той се съгласява, а за снимката се събират Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън и др.

Пол Нюман и Джоан Удуърд в дома им в Бевърли хилс, 1958 г.
Източник: © Sid Avery / MPTV Images
Преглед на оригинала

"Толкова съм щастлив, че се съгласи, защото преживяването се превърна в истинска награда и за двама ни. Аз имах възможността да го видя как работи с някои от най-големите съвременни звезди на Холивуд. А уважението и вниманието, които целият екип на филма му отдели, беше чудесeн финал на изпълнената му с много екшън кариера", казва Рон Ейвъри за своя баща.

Когато през 1953 г. американският фотограф Сид Ейвъри (1918 - 2002 г.) отива да прави репортаж в дома на Марлон Брандо в Бевърли Глен, Калифорния, той убеждава звездата да разчиства и подрежда, докато го снима. Именно нетипичният му в онези години подход да показва най-известните артисти предимно в непринудена домашна обстановка го превръща в един от най-търсените фотографи. Книгата Sid Avery: The Art of the Hollywood Snapshot, издадена от Reel Art Press през 2012 г., събира много от най-известните му фотографии, публикувани предимно в The Saturday Evening Post, Life, Look, както и много непоказвани фотографии. За целите на книгата издателството получава пълен достъп до богатия му архив.

Сред звездите откриваме семейството на Лорън Бокал и Хъмфри Богарт със сина им Стивън, това на Деби Рейнълдс и Еди Фишър и децата им Кари и Тод, Одри Хепбърн пред огледалото, Пол Нюман и съпругата му Джоан Удуърд в кухнята, Рок Хъдзън, сервиращ хамбургери от барбекюто в задния си двор.

Рок Хъдсън в дома си по време на снимките за репортажа "Как се създава кинозвезда" в Saturday Evening Post, септември 1952 г.
Източник: © Sid Avery / MPTV Images
Преглед на оригинала

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK