Средиземноморска арт диета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Средиземноморска арт диета

От изложбата "Пътешествия в Средиземноморието"

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

2049 прочитания

От изложбата "Пътешествия в Средиземноморието"

© Atelier Des Lumierеs


"Пътешествие в Средиземноморието" с произведения на Моне, Реноар и Шагал хем е изложба, хем не е. Показана е в Atelier des Lumieres, или първия дигитален център за изкуство, както го представят създателите му. Atelier des Lumieres се намира на парижката улица "Сент Мор", в сградата на бивша фабрика, създадена през 1835 г. от семейство Плишон.

До 3 януари 2021 г. френските художници, в чиито платна оживява Средиземноморието, са обединени в мащабна експозиция, към която допълнителен акцент е и представянето на френския художник Ив Клайн (1928 - 1962), наречено "Безкрайно синьо".

"Има много художници, творили през този период, в чиито картини се усещат морският бриз и ароматът на лято. Автентичността беше водещият фактор в избора на художници и картини за тази изложба. Както винаги, в Atelier des Lumieres най-важното за нас е нашите посетители да имат свободата да интерпретират основната тема на изложбата", казва за "Капитал" артистичният директор на пространството Джанфранко Януци.

Източник: Atelier Des Lumierеs
Преглед на оригинала

Концепцията на ателието, създадено от Джанфранко Януци и Ренато Гато (и двамата италианци), провокира противоречиви мнения и оценки. Една голяма част от посетителите на изложбеното пространство запазват билети няколко месеца в аванс, за да преживеят визуалното потапяне в света на любимите си художници, а други излизат разочаровани от разминаването на очакванията им с онова, което са видели. А то представлява 10- или 15-минутен филм за конкретен автор, в който се показват някои от най-известните му картини и анимация по темата, придружени с музика и звукови ефекти. За истинските ценители, които предпочитат традиционното посещение на галерии и музеи, където се общува директно с оригиналните творби, много често впечатлението след посещението на Atelier Des Lumieres е за липса на дълбочина. Сравняват го с "бързото хранене", при което уж си заситил глада си, а стомахът ти е празен. Подобни оценки не са без основание.

Въпреки че от създаването му преди няколко години Atelier Des Lumierеs привлича посетители от цял свят, а предишната изложба, посветена на творчеството на Климт, регистрира истински рекорд - 2.6 милиона желаещи да споделят визуалното приключение, оценките продължават да бъдат полярни - от възхита и ентусиазъм до горчивина и отхвърляне на тази нова масова формула за споделяне на изкуството с максимален брой хора.

Цената на билета за еднократно посещение на изложбите в Atelier des Lumieres е 15 евро, а за деца над 5 години - 10 евро, колкото е входът за който и да е голям музей в Париж, където посетителят може да разгледа оригиналните творби. Идеята зад програмата на Atelier des Lumieres е преживяването да е по-скоро като на кино. Изложбеното пространство представлява хале, в което са разположени големи екрани, върху които текат прожекциите, както и върху стените и пода на залата.

"Пътешествие в Средиземноморието" с произведения на Моне, Реноар и Шагал хем е изложба, хем не е. Показана е в Atelier des Lumieres, или първия дигитален център за изкуство, както го представят създателите му. Atelier des Lumieres се намира на парижката улица "Сент Мор", в сградата на бивша фабрика, създадена през 1835 г. от семейство Плишон.

До 3 януари 2021 г. френските художници, в чиито платна оживява Средиземноморието, са обединени в мащабна експозиция, към която допълнителен акцент е и представянето на френския художник Ив Клайн (1928 - 1962), наречено "Безкрайно синьо".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK