Добре дошли в Музея на жената

С изложбата "Музей на жената" Алла Георгиева изследва отношението ни към женския образ чрез артефакти и реклами от 90-те насам

   ©  Светослав Тодоров

Художничката Алла Георгиева от години събира артефакти за начина, по който женското тяло е представено в рекламата. За първи път колекцията й е събрана в изложба - "Музей на жената" е в къща-музей "Вера Недкова" в София и обединява всичко от кичозни рекламни постери до сувенири (чаши, запалки, отварачки, ключодържатели), в които голото женското тяло приема какви ли не форми и интерпретации.

"Музеят" съхранява най-фрапиращите образци на комерсиалната реклама от времето на Прехода, периода на ранния капитализъм в България", разказва художничката. Тя свързва този период с агресивни рекламни кампании, с обективизация на женското тяло, главен "двигател" за продаване на стоки и услуги. "Следвайки идеята, че еротиката продава, дори фирмите, които нямат нищо общо с женската таргет група са се ориентирали към формите на жените."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове