"Когато влязох в слабо осветената фабрика, бях ударен от силна остра миризма на химическа боя. В изпълненото от вряща боя помещение беше горещо като в парна баня. В тази сурова среда хората работеха с максимално усилиe, за да сплескат плътно снопове канап. Телата им изглеждаха като на спортисти. "В този град всеки, който извършва тежък физически труд, има мръсни ръце", каза ми един от тях, гордо показвайки върховете на пръстите си, оцветени в черно от багрилото", разказва японският фотограф Масаши Мицуи за посещението си в индийския щат Тамил Наду.
Историята е част от самостоятелната му изложба The Essence of Work като носител на голямата наградата за фотография Nikkei National Geographic. Изложбата трябваше да бъде организирана в Ню Йорк през миналата пролет, но заради глобалната пандемия сега се показва в 3D онлайн вариант. Според фотографа неговата работа е "поклон пред непоклатимия дух на работещите хора". Мицуи снима фермери, рибари, производители на тухли, ковачи, все професии, отразяващи бързо изчезващ през последните десетилетия начин на живот.

След като завършва инженерния факултет на университета в град Кобе, Масаши Мицуи две години работи по своята специалност в завод за производство на прецизна техника. В края на 2000 г. той решава да последва страстта си към фотографията.

Четиридесет и шест годишният днес Масаши се качва на мотора и започва да обикаля Азия. Оттогава е изминал над сто хиляди километра в четиридесет държави. В своите пътувания той се движи от място на място без предварителна подготовка. Следвайки интуицията си, се ръководи по-скоро от случайни срещи с хора в отдалечени места, към които други професионални фотографи не проявяват особен интерес.
Масаши Мицуи намира за вдъхновяваща работата на нискоквалифицираните работници, лишени от специалните умения на традиционните майстори. Според него те въплъщават "фундаменталната човешка жизненост и дух" и заслужават далеч по-голяма благодарност от страна на обществото за техния "съществен принос за света".

"Един по един работниците, чиито професии са се предавали през поколенията, губят своята роля в обществото. Никой не може да промени тази ускоряваща се тенденция. Няма гаранция, че тяхната работа ще продължи да съществува след десет години", казва фотографът, който също така пише и изнася лекции за своите пътувания. Масаши Мицуи е автор на няколко книги с фотография, а работата му е показвана в галерии в цяла Япония. И все пак, каквото и да се случи, включително и в разгара на "епидемии, войни, икономически кризи, хората продължават да работят".
"Когато влязох в слабо осветената фабрика, бях ударен от силна остра миризма на химическа боя. В изпълненото от вряща боя помещение беше горещо като в парна баня. В тази сурова среда хората работеха с максимално усилиe, за да сплескат плътно снопове канап. Телата им изглеждаха като на спортисти. "В този град всеки, който извършва тежък физически труд, има мръсни ръце", каза ми един от тях, гордо показвайки върховете на пръстите си, оцветени в черно от багрилото", разказва японският фотограф Масаши Мицуи за посещението си в индийския щат Тамил Наду.
Историята е част от самостоятелната му изложба The Essence of Work като носител на голямата наградата за фотография Nikkei National Geographic. Изложбата трябваше да бъде организирана в Ню Йорк през миналата пролет, но заради глобалната пандемия сега се показва в 3D онлайн вариант. Според фотографа неговата работа е "поклон пред непоклатимия дух на работещите хора". Мицуи снима фермери, рибари, производители на тухли, ковачи, все професии, отразяващи бързо изчезващ през последните десетилетия начин на живот.

0 коментара