Черно на бяло
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Черно на бяло

© Leonard Freed / Magnum Photos

Черно на бяло

Човешките права и расовата дискриминация в новото издание на книгата "Black in White America, 1963 - 1965" на американския фотограф от Magnum Ленард Фрийд

1672 прочитания

© Leonard Freed / Magnum Photos

© © Leonard Freed / Magnum Photos


През 1961 г. американският фоторепортер Ленард Фрийд (1946 - 2006) е изпратен да снима в Берлин. На една от фотографиите, които той прави, чернокож войник е застанал пред все още строящата се Берлинска стена. Фрийд е поразен от силната ирония във факта, че докато този войник защитава САЩ на чужда земя, афроамериканците в самите Щати се борят за своите граждански права.

"Ние, той и аз, двама американци. Срещаме се мълчаливо и се разделяме мълчаливо. Между нас има друга стена, непреодолима и ужасна като стената зад него, стена в живота и дълбоко в сърцата ни - разделя ни всеки път, когато се срещнем. Аз съм бял, а той е черен", пише фотографът в своя дневник. През 1963 г. Ленард Фрийд предприема пътуване из САЩ, за да документира живота на черните общности. В продължение на две години той снима "тежкото положение на афроамериканците и голямата борба за расово равенство в едно много расистко общество" и "изтощителната, безкрайна борба да бъдеш чернокож в бяла Америка" по думите на Reel Art Press, издателството зад новото обогатено издание на неговата книга "Black in White America, 1963 - 1965" (цена 50 евро).

Публикувана за пръв път през 1968 г., тя показва резултата от работата на Фрийд. Отразяването на социалното неравенство, расизма и борбата за човешки права се превръща във водещ мотив в неговия творчески път, включително и като член на фотографската агенция Magnum Photos от 1972 г. Снимките в новото издание са възпроизведени от оригиналните негативи. В търсене едновременно на високо качество и автентичност за сравнение са използвани винтидж принтове, изработени от съпругата на фотографа и негов дългогодишен сътрудник Бриджит Фрийд. Много от включените в допълненото широкоформатно издание фотографии се публикуват за пръв път.

Източник: © Leonard Freed / Magnum Photos

В книгата са включени и текстове от оригиналните дневници на Ленард Фрийд. На една от най-известните му снимки ентусиазирана маса хора приветства завърналия се като най-младия носител на Нобелова награда за мир Мартин Лутър Кинг през 1964 г. "Цяло поколение по-късно някой в офиса на Magnum в Ню Йорк я беше рамкирал и закачил на стената."В увода към новото издание на "Black in White America, 1963 - 1965" 74-годишният днес фотожурналист Илай Рийд пише, че е един от многото, които черпят голямо вдъхновение в работата си благодарение на книгата. Той намира творчеството на Фрийд за отворена врата към "историческата действителност" и "информираната реалност за случващото се в черната общност".

Първото гласуване, на което афроамериканците са допуснати. Вашингтон, 1964 г.
Източник: © Leonard Freed / Magnum Photos

От своя страна през 1988 г. Илай Рийд се превръща в първия чернокож фотограф, член на Magnum Photos. През 1997 г. излиза неговата книга "Black in America" с фотографии от живота на чернокожите общности в САЩ в продължение на двадесет години.В дългата си кариера на фоторепортер Ленард Фрийд сътрудничи с издания като Sunday Times Magazine, The New York Times Magazine, Stern, Der Spiegel. Негови фотографии се съхраняват в постоянните колекции на големи арт институции, включително Музея за модерно изкуство "MoMa" и музея "Метрополитън".

През 1961 г. американският фоторепортер Ленард Фрийд (1946 - 2006) е изпратен да снима в Берлин. На една от фотографиите, които той прави, чернокож войник е застанал пред все още строящата се Берлинска стена. Фрийд е поразен от силната ирония във факта, че докато този войник защитава САЩ на чужда земя, афроамериканците в самите Щати се борят за своите граждански права.

"Ние, той и аз, двама американци. Срещаме се мълчаливо и се разделяме мълчаливо. Между нас има друга стена, непреодолима и ужасна като стената зад него, стена в живота и дълбоко в сърцата ни - разделя ни всеки път, когато се срещнем. Аз съм бял, а той е черен", пише фотографът в своя дневник. През 1963 г. Ленард Фрийд предприема пътуване из САЩ, за да документира живота на черните общности. В продължение на две години той снима "тежкото положение на афроамериканците и голямата борба за расово равенство в едно много расистко общество" и "изтощителната, безкрайна борба да бъдеш чернокож в бяла Америка" по думите на Reel Art Press, издателството зад новото обогатено издание на неговата книга "Black in White America, 1963 - 1965" (цена 50 евро).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK