2020 в културни явления

Тенденции в края на 2020, които не бихме могли да предвидим в началото на годината

Netflix
Netflix    ©  Netflix
Netflix
Netflix    ©  Netflix

Как четем, когато не четем лоши новини. Когато книжарниците затвориха през март, електронните и аудиозаглавията излязоха на сцената. Още през март платформата Libby отчете 30% ръст (247 000 даунлоуда) в продажбите си на електронни книги в рамките на една седмица. Според Library Connected между март и август интересът към електронни заглавия се е повишил със 146% из библиотеките във Великобритания. Също под влияние на библиотеките и затворените книжарници към края на ноември в Китай продажбата на електронни книги се е покачила десеторно за тази година, а в академичния свят - двайсеторно. Междувременно аудиокнигите продължават да са най-интензивно развиващият се сегмент в световната книжна индустрия. През 2019 г. приходите от аудиоиздания в САЩ за пръв път надминаха тези от електронни книги, тенденцията се запази и през тази, като според изследвания на Deloitte продажбите са се увеличили с около 30% на глобално ниво. Както и при електронните, така и при аудиокнигите най-голям е читателският интерес към трилърите.

Аудиореволюцията води със себе си и нарастващ интерес към подкастите. Според Edison Research през 2020 г. американските потребители слушат с 29% повече подкасти в сравнение с миналата година. Докато Spotify е обект на множество критики за малкия процент, който изплаща на артисти и автори, стрийминг гигантът сключи сделка за 100 млн. долара, за да привлече подкаста на Джо Роган (той се превърна и в най-слушания в платформата за тази година).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал