Викът на Трейси Емин

Една от най-известните съвременни художнички "обсъжда" самотата на душата в задочен артистичен диалог с Едвард Мунк

Edvard Munch, The Death of Marat, 1907    ©  Munchmuseet

Британската художничка Трейси Емин избра необичайна форма за завръщане на артистичната сцена след близо едногодишната пауза, наложена от тежка диагноза и последвалото лечение. Галерията към лондонската Кралска академия на изкуствата е домакин на изложбата "Трейси Емин/Едвард Мунк - Самотата на душата", която продължава до 28 февруари 2021 г.

Необичайният артистичен диалог между Мунк и Емин не е приумица на кураторите на изложбата, а решение на художничката. "Аз съм влюбена в Мунк. Влюбих се завинаги, когато бях на 18, в известен смисъл той е най-дългата ми любовна история", споделя в официалното прессъобщение към изложбата 57-годишната Трейси Емин. Творческата ѝ биография е изпълнена с изложби, инсталации и пърформанси, в които Емин изкарва наяве най-мрачните си лични преживявания - изнасилване, два аборта, физически тормоз. Нищо от житейските ѝ травми не е спестено и в една от автобиографичните ѝ книги My Life in a Column от 2011 г. (събрала текстовете от авторската ѝ рубрика в The Independent), в която говори и за творческия си процес: "Точно това състояние на рисуване обичам - когато провокираш себе си до краен предел. Все едно скачаш с парашут, но не знаеш дали ще се отвори. И тогава най-доброто нещо е да се отнасяш към падането в бездната като към приключението на живота си. Мисля си, че изкуството защитава артиста, грижи се за него, поддържа го жив."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал