Един Дюрер с повече чесън

Художникът Калоян Илиев - Кокимото за изложбата Dürer vs. Döner и защо отхвърлянето на традициите вече не е бунт

През годините съвременният художник Калоян Илиев-Кокимото многократно е провокирал с нестандартни решения, теми и комбинации. Сега той съпоставя миналото със символите на съвременната попкултура още по-директно с изложбата от графика, рисунка, живопис Dürer vs. Döner в пространството КО-ОП в София.

По нея той работи от година, като всичко започва от находка в колекцията му - албум с репродукции на оригинални произведения на Албрехт Дюрер (1471 - 1528 г.) от архива на Ермитажа, издаден през 1979 в Ленинград, днешен Санкт Петербург. Появява се беглата идеята да направи нещо, провокирано от германския художник, известен с гравюрите си и утвърждаването на артистичния портрет в изкуството.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Do Look Up

Do Look Up