Братя по оръжие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Братя по оръжие

Братя по оръжие

В новата си книга The Ameriguns италианският фотограф Габриеле Галимберти навлиза в традиционната страст на американците по огнестрелните оръжия

3103 прочитания

© ©Gabriele Galimberti/The Ameriguns


През 2018 г. в почивен ден между ангажименти по друг проект в американския щат Канзас италианският фотограф Габриеле Галимберти по-скоро от любопитство посещава оръжеен магазин. Той e силно впечатлен от гордостта, с която няколко души говорят за своите оръжия и готовността им да ги покажат пред камера. Обратно в Италия, Галимберти започва да се свързва в социалните мрежи с все повече американци - любители на оръжията. След това няколко месеца обикаля САЩ, за да снима над петдесет от тях, предимно в домовете им.

След двегодишна работа по темата сега на пазара се появява неговата книга The Ameriguns, издадена от Dewi Lewis Publishing на английски и от Skinnerboox на италиански (цена 38 евро).

Габриеле Галимберти често е награждаван за неговите дългосрочни проекти с документална фотография, няколко от които са се превърнали в книги ("The Heavens" за "данъчните райски кътчета", за който "Капитал" писа, "Toy Stories" за отношението на децата с техните играчки). Работата на Галимберти е показвана на Festival Images в Швейцария и в музея V&A в Лондон. Наскоро Габриеле стана фотограф на National Geographic, където проектът "The Ameriguns" е публикуван за първи път. С него Галимберти стана и един от тримата носители на наградата World Press Photo 2021 в раздел портретна фотография.

Дизайнът на фотокнигата The Ameriguns е на Томазо Танини от арт колектива Discipula. Фотографиите са придружени от интервюта и текстове на италианската журналистка Джеа Сканкарело, която редовно сътрудничи с Business Insider, GQ, Vanity Fair. Историите са допълнени също с инфографики, статистика, както и снимки от социалните мрежи.

Галимберти открива, че манията на американците по притежаването на оръжия е много по-дълбока и комплексна тема, отколкото останалият свят може да си представи. Книгата е разделена на четири теми: свобода, страст, семейство и стил, или "четирите големи ценности които свързват американците и техните оръжия", казват авторите в увода на The Ameriguns.

В цялата страна приблизителният брой от 135 000 оръжейни магазина надхвърля десет пъти този на заведенията на McDonald's, а "оръжията са повече, отколкото хората".

Даващата правото на притежание на оръжие втора поправка на американската конституция е валидна от 1791 г. до днес. "Мисля, че револверите са същността на тази нация", заявява пред работещия по книгата екип 66-годишният инструктор по стрелба от Пенсилвания Стивън Уогнър. Фотографът казва, че "оръжията не разбират от раса, пол или религия" и са широко разпространени повсеместно в страната във всяка социална класа, етническа група и култура. Сред включените в книгата американци има "потомци на богати семейства, инженери от Силициевата долина, шофьори на камиони от дълбокия Юг, хора от племето навахо, мъже и жени, тийнейджъри и пенсионери, демократи и републиканци".

През 2016 (последната година, за която авторите откриват официална информация) 38 658 души в САЩ са загинали от огнестрелно оръжие, като тази бройка е по-голяма единствено в Гватемала, Венецуела, Колумбия и Мексико. Обикновено темата се повдига в медиите при масови убийства, но те представляват много малка част от инцидентите. Две трети от жертвите на огнестрелни оръжия са самоубийства, една трета е убийства, а в масови престъпления през 2016 г. са загинали 71 души. Затова според Робърт Болдуин, колекционер на пистолети и професионален пилот от Невада, "истинският проблем в тази страна е депресията".

Екипът често чува разпространеното мнение, че "единственото нещо, което спира лошия човек с оръжие, е добрият човек с оръжие". Тази идея се предава на поколенията "като част от собствената история, често придружена от малка или голяма колекция от огнестрелни оръжия".

Новото откритие на Габриеле Галимберти по темата е мащабът, с който оръжията като история, идентичност и начин на живот са нахлули в социалните мрежи. Много американци използват личните си профили за демонстрация на свързания си с оръжията начин на живот, като редуват тренировките във фитнеса с посещенията на стрелбището, а страстта по спортните коли допълват с тази към калашниците.

В цяла Америка приблизителният брой от 135 000 оръжейни магазина надхвърля десет пъти този на заведенията на McDonald's, а "оръжията са повече, отколкото хората".

Други обаче са привлечени от оръжейната индустрия като средство да станат инфлуенсъри, тъй като в САЩ "огнестрелните оръжия са потребителски продукт като всеки друг". Голяма част от забранената в традиционните медии реклама на оръжия е преминала в социалните мрежи. Те са се превърнали включително в място за "нов феминизъм на равни възможности на базата на оръжията". Според защитниците на тази теория оръжията правят жените "по-свободни и по-малко зависими от мъжете, включително за самозащита".

"Нямам любимо оръжие. За мен те са като деца, не можеш да си избереш любимец", казва в книгата 15-годишната Миа Фаринели от щата Вирджиния. Тя е наследила страстта по оръжията от баща си, който за пръв път слага пушка в ръката ѝ, когато е била седемгодишна.

През 2018 г. в почивен ден между ангажименти по друг проект в американския щат Канзас италианският фотограф Габриеле Галимберти по-скоро от любопитство посещава оръжеен магазин. Той e силно впечатлен от гордостта, с която няколко души говорят за своите оръжия и готовността им да ги покажат пред камера. Обратно в Италия, Галимберти започва да се свързва в социалните мрежи с все повече американци - любители на оръжията. След това няколко месеца обикаля САЩ, за да снима над петдесет от тях, предимно в домовете им.

След двегодишна работа по темата сега на пазара се появява неговата книга The Ameriguns, издадена от Dewi Lewis Publishing на английски и от Skinnerboox на италиански (цена 38 евро).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.