Кажи "кино"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кажи "кино"

Вим Вендерс

Кажи "кино"

Фотографката Боряна Пандова за изложбата си с портрети на някои от най-известните режисьори, гостували на "София филм фест"

Светослав Тодоров
2327 прочитания

Вим Вендерс

© Боряна Пандова


Вим Вендерс, Агнешка Холанд, Павел Павликовски, Тед Кочев, Шон Бейкър, Рупърт Еверет, както и български режисьори и актьори като Георги Дюлгеров, Руси Чанев и Стефан Мавродиев - всички тези имена са част от изложбата "Портрети от фоайето" на Боряна Пандова, официален фотограф на "София филм фест" от 2014 г.

За първи път тя събира портретните снимки на гостите на едно място и така ни връща към изданията, които са протичали без прекъсвания, срещали са чуждестранния и местния опит в киното и не на последно място - събирали са различни поколения зрители, за които тези имена пораждат различни асоциации.

Това е пореден проект, в който галерия "Синтезис" ни провокира да помислим къде фотографията и киното се срещат. През 2018 г. беше показана изложба, посветена на арменско-съветския експериментален режисьор Сергей Параджанов, през 2019 г. документалната режисьорка Триша Зиф представи филмите си в галерията, а миналата година акцентът беше върху снимките на Маря Лена Хуканен от филмите на финландския режисьор Аки Каурисмаки и изложба с кадри от стари български филми, предоставени от Българската национална филмотека.

За Пандова това е втора изложба от началото на 2021 г. - през януари в Credo Bonum тя представи "Само минутка", в която снима една и съща локация два пъти между 60 секунди.

"В портрета срещата е между интелектуалния и емоционалния опит, разпределен от двете страни на камерата, подправен с настроението на деня", казва Пандова, която има богат опит и в снимането на сценични представления, а във видеоработата си е автор на късометражни документални филми, музикални клипове, живи изпълнения.

Според нея на фона на силно ограничено време по време на фестивала на помощ идват най-вече усмивката и късметът. Имало ли е разлика в реакциите на някои от гостите в процеса на снимане, особено като се има предвид колко екстровертен е в медийните си изяви Тери Гилиъм и колко интровертен е примерно режисьор като Бела Тар? "Никога не се е налагало да има "навиване" - гостите на фестивала са отзивчиви, но, разбира се, всеки път е различно. Понякога снимките се превръщат в минипразненство, при други работата върви по-строго и прибрано."

Специфично за фестивала е и че повечето гости имат вече дълга кариера и не страдат от липса на медийно внимание, което позволява правилния баланс между професионализма и импровизацията. "Срещата ми с тях е кратка и съвсем естествено - понякога се получава много добре, друг път не толкова. За да заснемеш добър портрет, не е достатъчно да се подготвиш добре технически. По-голямата част от работата е в енергията, която ще завладее срещата. Непредвидимо е. И незабравимо."

Изложбата "Портрети от фоайето" е в галерия Synthesis до 24 април. Видеоразходка из галерията, снимана от Добрин Кашавелов, с коментари от Пандова е на Facebook страницата на галерията. Повече за работата на Пандова през годините: www.borianapandova.com

Програмата на 25-ото издание на "София филм фест" както в кината, така и онлайн, е удължена до 11 април.

Вим Вендерс, Агнешка Холанд, Павел Павликовски, Тед Кочев, Шон Бейкър, Рупърт Еверет, както и български режисьори и актьори като Георги Дюлгеров, Руси Чанев и Стефан Мавродиев - всички тези имена са част от изложбата "Портрети от фоайето" на Боряна Пандова, официален фотограф на "София филм фест" от 2014 г.

За първи път тя събира портретните снимки на гостите на едно място и така ни връща към изданията, които са протичали без прекъсвания, срещали са чуждестранния и местния опит в киното и не на последно място - събирали са различни поколения зрители, за които тези имена пораждат различни асоциации.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.