Половин салон, цял фестивал
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Половин салон, цял фестивал

Късометражният документален филм "Моят цигански път"

Половин салон, цял фестивал

Акцентите на пролетното издание на фестивала за документално кино Master of Art в "Люмиер"

1664 прочитания

Късометражният документален филм "Моят цигански път"


Програмата на пролетното издание на Master of Art започна и може да се окаже добра подготовка за връщане към нормалния ритъм на живота. Осемнадесетте пълнометражни и четири късометражни заглавия ще бъдат показани в кино "Люмиер", при наполовина зает капацитет.

По традиция селекцията ще ни срещне с филми за живота и кариерата на влиятелни, но често енигматични личности. "Парчетата, които съм" (24 април) разказва за Тони Морисън (1931 - 2019), една от водещи афроамерикански писателки, а този, който се е наел с трудната задача на синтезира живота й, е документалистът и фотограф Тимъти Грийндфийлд-Сандерс, също така носител на "Грами" и "Еми". "Пламтящо лято" (25 април) разказва за автора на "Сидхарта" Херман Хесе и мястото, на което той намира най-голям порив за писане - Тичино в италианскоезичния регион на Швейцария. Понякога вдъхновенията идват от дистанция: "Ван Гог и Япония" (24 април) разказва как японското изкуство винаги е имало голямо влияние върху холандския художник, въпреки че той никога не е посещавал страната.

"Изкуство върху огън" (29 април) ще извика спомени за живота на път, летните концерти и срещите с ексцентрични характери - филмът е за обвития в мистерия и множество разкази фестивал в Невада Burning Man.

В програмата попадат и пет български заглавия. Сред тях е филмът на Вилма Карталска "Моят цигански път" (23 април), който разказва за първата дипломирана актриса от ромски произход в България - Наталия Цекова. По-рано тази година тя представи създадения заедно със Здрава Каменова спектакъл "Назови ме с моето име", който изследва темата за възродителния процес и преименуването на българските турци.

Отношенията между архитектурата и политиката отново имат силно присъствие в селекцията - "Колосът Прора" (23 април) разказва за най-дългата сграда в света, създадена на германския остров Руген по време на Третия райх и изоставена след студената война и обединението на Германия. Чрез солидно количество непоказвани записи и интервюта "Фениксът от пепелта" (25 април) обхваща визионерските идеи на архитекта Франк Лойд Райт.

С новите селекции се запазва тенденцията в продължение на няколко месеца филмовите фестивали в София да вървят един след друг: от началото на годината почти без почивка помежду им бяха организирани зимното издание на Master of Art, фестивалът за близкоизточно и северноафриканско кино MENAR, "София филм фест" и "Киномания".

Прожекциите продължават до 29 април. Билети на www.tickets.ndk.bg.

Програмата на пролетното издание на Master of Art започна и може да се окаже добра подготовка за връщане към нормалния ритъм на живота. Осемнадесетте пълнометражни и четири късометражни заглавия ще бъдат показани в кино "Люмиер", при наполовина зает капацитет.

По традиция селекцията ще ни срещне с филми за живота и кариерата на влиятелни, но често енигматични личности. "Парчетата, които съм" (24 април) разказва за Тони Морисън (1931 - 2019), една от водещи афроамерикански писателки, а този, който се е наел с трудната задача на синтезира живота й, е документалистът и фотограф Тимъти Грийндфийлд-Сандерс, също така носител на "Грами" и "Еми". "Пламтящо лято" (25 април) разказва за автора на "Сидхарта" Херман Хесе и мястото, на което той намира най-голям порив за писане - Тичино в италианскоезичния регион на Швейцария. Понякога вдъхновенията идват от дистанция: "Ван Гог и Япония" (24 април) разказва как японското изкуство винаги е имало голямо влияние върху холандския художник, въпреки че той никога не е посещавал страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Календар

Календар

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.