Великата красота

Да бъдеш различен има смисъл, казва фотографът Джордж Хюн (1900-1968), а посветената на творчеството му изложба в Берлин го доказва чрез ретроспекция на неговото богато творчество

George Hoyningen-Huene, The Divers, Swimwear by Izod, 1930.
George Hoyningen-Huene, The Divers, Swimwear by Izod, 1930.
George Hoyningen-Huene, The Divers, Swimwear by Izod, 1930.    ©  George Hoyningen-Huene Estate Archives
George Hoyningen-Huene, The Divers, Swimwear by Izod, 1930.    ©  George Hoyningen-Huene Estate Archives

В рамките на тазгодишното издание на Седмицата на фотографията в Берлин (28 август - 4 септември) рязко се открои събитие, което самите организатори определиха като находка - изложбата на фотографа Джордж Хойнинген-Хюн (1900 - 1968).

Роденият в Русия наследник на барон Бартолд Теодор Херман Хойнинген Хюн и дъщерята на американския посланик в Русия расте между Лондон и Париж, но избира да продължи професионалния си път в Париж заради възможността да работи в близост до своя ментор - Ман Рей. Благодарение на него и приятелския му кръг (Салвадор Дали, Пабло Пикасо и Лий Милър) открива и призванието си в този момент - портрети на артистичния елит на Париж. Предлага кадрите на местния офис на издателство Conde Nast и скоро след това става артистичен директор на френското издание на Vogue. Силно привлечен от идеала за красота на древна Гърция, Хюн пътува често до Атина и изследва с дни скулптурите в градския музей и Акропола. Класическата красота е водещ елемент в работата му на фотограф, а след срещата си с друг ентусиаст на съвършените пропорции и отразяването им на филмова лента в лицето на германския фотограф Хорст П. Хорст двамата стават партньори и в професията, и в живота.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар