За няколко въглеродни отпечатъка по-малко
The New Climate War e сред финалистите в класацията на FT и "Маккинзи" за най-добра бизнес книга на 2021 г.


Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Да пътуваш със самолет веднъж на две години; въобще да не се качваш на превозно средство, задвижвано с дизел или бензин; да ядеш само растителна храна, отгледана близо до местоживеенето; да не си купуваш дрехи; да свиеш плана за деца до едно; защо ли да не се откажеш от потомство? В старанието да намалят въглеродния си отпечатък хората са движени от икономически, социални и емоционални мотиви: да водят по-здравословен начин на живот, да харчат по-малко, да се чувстват по-добре, да служат за пример на останалите. Но дори този космос от добронамереност не е достатъчен. Например драстичният спад в потреблението и пътуванията по време на ковид вълните сви глобалните парникови емисии с далеч под 10 процента за цялата 2020 г.
"Кампаниите, които ти внушават, че глобалното затопляне се случва по твоя лична вина, са маркетингов трик от учебника на големите замърсители, които бягат от отговорност и извъртат темата към това каква кола караш или каква храна ядеш", казва Майкъл Е. Ман, професор в университета на Пенсилвания. Книгата му "Новата климатична война: Битката да си върнем нашата планета" попадна сред финалистите в класацията на в. Financial Times и консултантската компания McKinsey за най-добра бизнес книга на 2021 г.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.