Часовникът, който счупи интернет
Легендарният Speedmaster Professional може да бъде ваш само срещу 250 евро благодарение на колаборацията между Omega и Swatch


Йордан Тодоров

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
"Как може човек в костюм за 27 000 долара да се задоволи с часовник за 235?" Това пита реклама на фирмата Omega през 1975 г. През тази година американските и съветските астронавти от "Аполо" и "Союз" слагат край на космическата надпревара, като се срещат в орбита за обща мисия. Когато се здрависват със съветските си колеги, американските астронавти с изненада установяват, че те носят същия модел часовници като тях - Omega Speedmaster Professional. Това далеч не е случайно. Хронографът е легендарен часовник и придружава всяка пилотирана американска мисия до Луната от 1969 г. насетне, поради което става популярен с името Moonwatch.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
всеки на днешно време има мобифон,а дори и на най=евтините от тях има часовник и то много точен.защо му трябва и ръчен ?!
До коментар [#1] от "Sabbath":
В определени ситуации е по-удобно и практично. Ако тръгнеш на поход, тичаш, военнослужещ си или се гмуркаш, няма да мъкнеш и телефон. Всъщност и до ден днешен космонавтите носят ръчен часовник, задължително.
Но огромната част от хората носят часовник, защото им харесва самият предмет. Приеми го като бижу. Истинските познавачи ценят качеството на механиката(ако е механичен) ,изработката, дизайна, финиша....Точно като бижу, произведение на изкуството или автомобил. И почти всички се впечатляват от историята на съответния модел-примерно обсъжданата в статията лунна Омега. И разбира се, масово за хората с пари скъпият е часовник е символ на статус.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.