H20 от АТМ

H20 от АТМ

Индия

1805 прочитания

Вода за всички – това означава името на индийската компания Sarvajal. Мисията й е да осигури достъпна и чиста вода за всеки, затова през 2008 г. измислят механизъм, който да отговори адекватно на здравните и пазарните нужди в съвременното общество. Сега имаме ПОС (от англ., POS – point of sale – място на продажба) устройства за вода, които се разпространяват на франчайз там, където жаждата е най-голяма. Производителите твърдят, че замърсената вода е отговорна за 60 до 80% от заболяванията само в Индия и все повече местни желаят да разпространяват вода чрез техния бизнес модел. Самите автомати се зареждат с енергия от слънцето и третират течността вътре с ултравиолетови лъчи до пълното й пречистване чрез обратна осмоза. Фирмата доставя водата до дистрибуторите, а те - до всички хора, които искат да пият от нея, като използват специалните си, заредени през мобилните телефони, карти. Цената им в пари е по-малко от $3 месечно, но на някои наистина сухи места това се равнява на човешки живот. Носителите на франчайза засега са 128 и 70 528 човека се възползват от водата чрез тях, според информация от сайта на Sarvajal, която се обновява постоянно.

www.sarvajal.com

Вода за всички – това означава името на индийската компания Sarvajal. Мисията й е да осигури достъпна и чиста вода за всеки, затова през 2008 г. измислят механизъм, който да отговори адекватно на здравните и пазарните нужди в съвременното общество. Сега имаме ПОС (от англ., POS – point of sale – място на продажба) устройства за вода, които се разпространяват на франчайз там, където жаждата е най-голяма. Производителите твърдят, че замърсената вода е отговорна за 60 до 80% от заболяванията само в Индия и все повече местни желаят да разпространяват вода чрез техния бизнес модел. Самите автомати се зареждат с енергия от слънцето и третират течността вътре с ултравиолетови лъчи до пълното й пречистване чрез обратна осмоза. Фирмата доставя водата до дистрибуторите, а те - до всички хора, които искат да пият от нея, като използват специалните си, заредени през мобилните телефони, карти. Цената им в пари е по-малко от $3 месечно, но на някои наистина сухи места това се равнява на човешки живот. Носителите на франчайза засега са 128 и 70 528 човека се възползват от водата чрез тях, според информация от сайта на Sarvajal, която се обновява постоянно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал