45 мига от пролетта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

45 мига от пролетта

Николай Темелков, Димитър Стоилов и Георги Стоилов

45 мига от пролетта

За развитието на уличната мода, made in Bulgaria, от първа ръка

8742 прочитания

Николай Темелков, Димитър Стоилов и Георги Стоилов

© Васил Германов


Стилът на Георги Стоилов, Димитър Стоилов и Николай Темелков ни е познат от уебсайта 12 (http://12mag.net) и от независимата платформа за общуване Under the Line (http://undertheline.net), където те разказват истории за пътешествия, парфюми и други покупки. Тримата стоят зад една от най-новите български модни марки - 45 Street, и казват, че са обмисляли концепцията на бранда около една година. Иначе се познават от три. Братята са на по 25 години, Темелков е на 31. Той е финансистът в групата, Георги Стоилов е магистър по мода, а на Димитър Стоилов му предстои да се дипломира като треньор по голф. Името 45 Street се появило, заради поредността на буквите Г и Д в азбуката, но основната идея на компанията е да произвежда адекватно облекло за съвременна улична култура, накратко streetwear.

Източник: 45str.com

"Искаме нашите тийнейджъри и хората тук да носят хубави български дрехи, а не прехвалени чужди", обясняват авторите. Първият им реализиран продукт са шапките XLV (римското 45), които вече шестват в модните сесии на списанията и на живо по градските улици. Сега в производство влиза следваща серия, която се очаква на пазара в средата на април.

В пълна лятна готовност са също потници със секси щампи, къси панталони, тениски, суетшърти – все традиционни артикули от продуктовата гама на streetwear брандовете. От тях Стоилови и Темелков харесват и изброяват първо българските имена на Stinky Socks и Fella Limited, после Norse Projects от Дания и The Quiet Life и Supreme от САЩ. Въодушевяват се от работата на Владимир Каралеев, естествените материи и високото качество при шивашкото изпълнение. Определят се като перфекционисти и разказват, че са заети основно с творческата страна на производството - занимават се с проучванията, дизайна, контрола на качеството и разпространението. За всичко останало разчитат на опитни шивачи и артистични приятели.

От гледна точка на бизнеса с петпанелни шапки смятат че в Австралия, Нова Зеландия, Украйна и Полша има силни попадения.

В екипа на 45 Street обичат и посещават различни страни, но са единодушни, че най-хубавата част от всяко пътешествие е кацането на летище София. На този фон сме леко изненадани, че сайтът им не предлага български език. Логиката зад това решение е, че "клиентите са млади хора, които знаят английски", а алтернативата за останалите - "Google translator e на един клик". 

Източник: 45str.com

Главният резултат от решението идва първо под формата на статистика - най-многобройните посетители на 45str.com са от САЩ, Англия, Австралия, Полша, Украйна, Турция. След това пристига и поканата да разширят международното си присъствие и да продават дрехите и шапките си в концептуален магазин в Берлин. Преговорите се водят в момента, а на българския пазар 45 Street съвсем скоро ще се намират в Blok Shop на ул. "Солунска" 41 в София и в Amnesia Skateshop на ул. "Сливница" 3 в Бургас.

"Солунска" по думите им е и една от най-модерните улици в София – по-точно "в горната й част между бул. "Витоша" и бул "Христо Ботев". Разбира се, добавят и улица "Цар Шишман". Забелязват обнадеждаващи тенденции, докато се разхождат в града, но им липсва да виждат повече усмихнати възрастни хора, защото смятат, че те са най-онеправданото население в страната. За младите хора освен хубави български дрехи искат повече скейт паркове, повече регламентирани места за графити и думата "благодаря" да бъде по-популярна в речника.  

www.45str.com

Стилът на Георги Стоилов, Димитър Стоилов и Николай Темелков ни е познат от уебсайта 12 (http://12mag.net) и от независимата платформа за общуване Under the Line (http://undertheline.net), където те разказват истории за пътешествия, парфюми и други покупки. Тримата стоят зад една от най-новите български модни марки - 45 Street, и казват, че са обмисляли концепцията на бранда около една година. Иначе се познават от три. Братята са на по 25 години, Темелков е на 31. Той е финансистът в групата, Георги Стоилов е магистър по мода, а на Димитър Стоилов му предстои да се дипломира като треньор по голф. Името 45 Street се появило, заради поредността на буквите Г и Д в азбуката, но основната идея на компанията е да произвежда адекватно облекло за съвременна улична култура, накратко streetwear.

Източник: 45str.com

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    zoikav avatar :-?
    zoikav

    Браво момчета!!!
    Гордея се с вас,продължавайте в същия дух!!!
    Успех!!!

  • 2
    totalblackout avatar :-|
    totalblackout

    Много добра идея. Много успехи за напред!

  • 3
    todorowa_albena avatar :-|
    Албена Тодорова
  • 4
    chilko avatar :-|
    Момчил Карабулев

    "Искаме нашите тийнейджъри и хората тук да носят хубави български дрехи, а не прехвалени чужди"

    в същото време цените им са по-високи от тези на norse projects например.

  • 5
    dessides avatar :-|
    VT

    малко селскичко е тва с обяснението за гугъл преводача и претенцията за знаенето на английски (много хора тук го знаят, даже говорят - фък, шит и т.н. са в репертоара на мнозина) - на мен отдавна ми е писнало от заглавия на заведения, марки и т.н., изписани на латиница, сякаш не сме в бг. па мръднете малко из европа, да видите как хората пак го знаят тоя английски, но си уважават собствения език до такава степен, че на места няма надписи на никакъв друг. а българите с комплекса на малкото братче ... изобщо o, nerazumni jurode.
    иначе нека си шият парцалките, лошо нема.

  • 6
    karik avatar :-|
    karik

    Браво на момчетата, но цените са малко височки, а модела на шапките ми е прекалено "street" и претенциозен. Все пак успех в чужбина.

  • 7
    forza avatar :-?
    forza

    Нещо не разбирам - и дано грешката е при мен.

    Коскоджамити сайт, презентации, статии, платформи, а вътре у сайта - пет претенциозни шапки на цена 70 кинта парчето и три посредствени потника.

    Much ado... казано на родния език на сайта им...

  • 8
    4itatel avatar :-|
    4itatel

    Много претенции.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Чист артист

Чист артист

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK