Кратко. Просто. Ударно. Това схващате, когато видите надписите и лозунгите на Правдолюб Иванов. Но виждате ли? Схващате ли? Това са въпросите, които вълнуват художника във втората му самостоятелна изложбата "Каквото виждаш", която продължава до 17 януари в галерия Sariev Contemporary в Пловдив.
Правдолюб се заиграва остро с американската рекламна фраза What You See Is What You Get ("Това, което виждаш, е това, което получаваш"), която после се превръща в мото на програми за текстова обработка и уебдизайн, които кодират вместо потребителя.
С фразата си играят и други артисти като Франк Стела, който през 60-те обявява What you see is what you see ("Това, което виждаш, е това, което виждаш"), за да обясни минималистичните си работи. Обратът, който Правдолюб прави, е логичен и простичък: What You See Is Not What You Get ("Това, което виждаш, не е това, което получаваш"). Нечетимият надпис изобразява все по-актуалния въпрос на художника: Do you see it? Do you get it?
В изложбата ще видите и ядосания му "цензуриран" плакат с човечета, удивителни, бомби и светкавици, както и видеоинсталация с пуснатите черни балони пред парламента. Колкото и спонтанен да беше протестът на 14 юни, Правдолюб беше един от малкото, които бяха успели да си направят плакат за него. Той продължи всяка вечер да си общува с другите протестиращи чрез нови и нови лозунги.
В рамките на изложбата ще бъде представен и първият каталог на Правдолюб Иванов - Transformation Always Takes Time And Energy, който обхваща работи от 1995 до 2013 г.
Кратко. Просто. Ударно. Това схващате, когато видите надписите и лозунгите на Правдолюб Иванов. Но виждате ли? Схващате ли? Това са въпросите, които вълнуват художника във втората му самостоятелна изложбата "Каквото виждаш", която продължава до 17 януари в галерия Sariev Contemporary в Пловдив.
Правдолюб се заиграва остро с американската рекламна фраза What You See Is What You Get ("Това, което виждаш, е това, което получаваш"), която после се превръща в мото на програми за текстова обработка и уебдизайн, които кодират вместо потребителя.
1 коментар
Точно този тип галерии трябва да бъдат под окото на човека. Те изразяват уличният стил както и въображението на всеки един от нас. Евала!