Чист артист
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Чист артист

Чист артист

Най-голямата европейска ретроспектива на "кралицата на пърформънса" в Стокхолм

14000 прочитания

Когато през 1988 г. родената в Белград Марина Абрамович и германският артист Улай решават да сложат край на продължилата тринадесет години лична и професионална връзка, те тръгват от две точки на Великата китайска стена и извървяват над две хиляди километра, преди да се срещнат за последно три месеца по-късно.

Епичната им раздяла до голяма степен е отражение и на цялото творчество на Марина Абрамович, смятана днес не само за една от най-видните представителки на пърформънса, но и за една от неговите основатели през 70-те години на ХХ век. Когато през 2010 г. музеят MoMa в Ню Йорк организира най-голямата ретроспективна изложба за нея, The Artist Is Present, Абрамович прекарва над седемстотин часа, без да говори, с поглед, вперен в сядащите срещу нея хиляди хора, чакали с часове на дълга опашка. Като изненада от организаторите към Марина един от тях е именно Улай, а видеото, което документира тази среща, е видяно близо петнадесет милиона пъти в Youtube.

Сега Moderna Museet в Стокхолм показва от 18 февруари до 21 май 2017 The Cleaner, първата голяма ретроспектива на Марина Абрамович в Европа, организирана съвместно с Louisiana Musuem of Modern Art. В изложбата са включени фотография, видео, рисунки, инсталации, различни предмети и архивни материали от обществени и лични колекции (включително и на самата Марина), проследяващи творчеството й от най-ранните години до днес. За ретроспективата ще бъде издаден и каталог. Наскоро излезе и автобиографията на Марина Абрамович Walk Through Walls (изд. Crown Archetype), написана съвместно с американския писател, журналист и биограф Джеймс Каплан. "Сега когато съм на 70, гледам назад към живота си без гняв и без никаква осъдителност.

Разказвам нещата, каквито бяха, с голямо чувство за хумор", казва Марина Абрамович в интервю за радио BBC. А биографията посвещава на своите "приятели и врагове".

Oт 18 февруари до 21 май в Moderna Museet, Стокхолм

Когато през 1988 г. родената в Белград Марина Абрамович и германският артист Улай решават да сложат край на продължилата тринадесет години лична и професионална връзка, те тръгват от две точки на Великата китайска стена и извървяват над две хиляди километра, преди да се срещнат за последно три месеца по-късно.

Епичната им раздяла до голяма степен е отражение и на цялото творчество на Марина Абрамович, смятана днес не само за една от най-видните представителки на пърформънса, но и за една от неговите основатели през 70-те години на ХХ век. Когато през 2010 г. музеят MoMa в Ню Йорк организира най-голямата ретроспективна изложба за нея, The Artist Is Present, Абрамович прекарва над седемстотин часа, без да говори, с поглед, вперен в сядащите срещу нея хиляди хора, чакали с часове на дълга опашка. Като изненада от организаторите към Марина един от тях е именно Улай, а видеото, което документира тази среща, е видяно близо петнадесет милиона пъти в Youtube.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Календар

Календар

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK