Силата на талисманите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Силата на талисманите

Силата на талисманите

Renault Talisman има четири завиващи колела и въобще не го е страх да ги използва

6707 прочитания

Двигател:

4-цилиндров турбодизелов

Работен обем: 1598 см3

Мощност: 160 к.с./118 кВт

Въртящ момент: 380 Нм при 1750 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1518 кг (празен)

Ускорение: 0-100 км/ч: 9.4 сек.

Максимална скорост: 215 км/ч

Среден разход: 4.5 л/100 км

Емисии CO2 на км: 116 г

Цена (базова): 41 490 лв.
R-Link 2

Системата осигурява пълен контрол върху всички функции на автомобила посредством 8.7-инчов сензорен дисплей. С негова помощ ще изберете дори режима на масажиращите седалки.
Visio System

Технологията използва камера, която разпознава пътните знаци, предупреждава за наближаването на опасни местности и автоматично превключва на дълги светлини.
Става за: представителни цели

Не става за: атакуване на пренаселения център

Вместо него: VW Passat, Peugeot 508, Ford Mondeo

Ще го обичате, защото: притежава френски шик

През годините сякаш забравихме, че Renault може да прави представителни лимузини. Истината обаче е, че последният им опит – Latitude, нямаше онзи френски чар, който продължава да привлича клиентите в Европа. Защо го нямаше ли? Защото поредният продукт на автомобилното генно инженерство произхождаше от корейския модел Samsung SM5. Сигурни сме, че Samsung са добри в производството на потребителска електроника, но автомобили? По-добре не.

И така, Latitude се оттегли безславно от пазара в Европа и беше време за нещо ново, нещо, което да върне вярата ни във френския седан. Този, който да те накара да забравиш за всички очевидни модели от Германия и Япония. И такъв дойде, казва се Talisman.

Това е атрактивен и радикален в излъчването си автомобил с изключително характерни фарове и стопове. Целта е била ясна – да се създаде разпознаваем силует. Фаровете имат интегрирани LED светлини, които се простират извън основното осветително тяло, образувайки нещо като скоби, между които се намира гигантското лого на Renault. Смело и нестандартно решение, което със сигурност отличава Talisman. Същото важи и за стоповете, които почти се допират един в друг. Друга такава кола в тъмното няма да видите. Освен ако пред вас не се движи последният Megane, разбира се.

Купето представлява стандартен триобемен седан с размерите на представителна лимузина от средния клас. На задните седалки пространството е предостатъчно, за да се замислите дали да не инвестирате спестените пари от покупката на колата в заплатата на шофьор. Докато той ви кара нагоре-надолу, отзад спокойно можете да си оформите мобилен офис и да организирате бизнес срещи.

Всичко е тапицирано с кожа, но макар материалите да не са от най-скъпите, за сметка на това са достатъчно качествени. Донякъде ненужно ни се стори само осветлението, чийто цвят може да се сменя, а разцветките са малко по-ярки и младежки, отколкото Talisman заслужава.

Как се усеща на пътя? Абсолютно разумно, стабилно и комфортно по френски. Да го кажем така – окачването е перфектно за бетонен германски аутобан, построен по поръчка на Хитлер, а воланът е като сирене бри – достатъчно мек, за да го обичаш, и достатъчно твърд, за да не изгубиш контрол. Не е за подценяване наличието и на задни завиващи колела, които подобряват маневреността при ниска скорост и подобряват стабилността в завой при висока. На хартия отклонението е няколко градуса, но на практика се усеща зад волана. Недостатъкът е, че на моменти задницата се усеща малко "хлабава".

Интерфейсът на мултимедийната система на Renault Talisman не е най-лесната за свикване – можете да се объркате и да се изгубите в десетките подменюта, а и по-сензорният дисплей лесно остават отпечатъци от пръсти, което не е най-красивото нещо. Аналогови бутони почти няма, а скоростомерът е дигитален, което позволява персонализация.

Renault Talisman се предлага с няколко бензинови и дизелови двигателя с мощност, варираща от 110 к.с. за базовия модел до 200 к.с. за най-високата версия. Въпреки размерите си колата не е никак тежка за днешните стандарти, което означава, че можете да очаквате достатъчно добра динамика, независимо кой от тях изберете. Все пак препоръчваме по-мощните турбодизелови версии със 160 к.с.

Двигател:

4-цилиндров турбодизелов

Работен обем: 1598 см3

Мощност: 160 к.с./118 кВт

Въртящ момент: 380 Нм при 1750 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1518 кг (празен)

Ускорение: 0-100 км/ч: 9.4 сек.

Максимална скорост: 215 км/ч

Среден разход: 4.5 л/100 км

Емисии CO2 на км: 116 г

Цена (базова): 41 490 лв.
R-Link 2

Системата осигурява пълен контрол върху всички функции на автомобила посредством 8.7-инчов сензорен дисплей. С негова помощ ще изберете дори режима на масажиращите седалки.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK