Шизофреничност по френски
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Шизофреничност по френски

Шизофреничност по френски

Peugeot 2008 съчетава качествата на 4 различни автомобила, които нямате

5881 прочитания

Става за: покоряване на тротоарни висини

Не става за: извън пътя

Вместо него: Nissan Juke, Skoda Yeti, Renault Captur

Ще го обичате, защото: e като швейцарско ножче
Двигател: 4-цилиндров бензинов

Работен обем: 1199 см3

Мощност: 110к.с./81 кВт

Въртящ момент: 205 Нм при 1750 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1140 кг
Ускорение: 0-100 км/ч: 10.3 сек.

Максимална скорост: 188 км/ч

Среден разход: 4.8 л/100 км

Емисии CO2 на км: 110 г

Цена (базова): 26 577 лв.
iCockpit - така от Peugeot наричат "работното" място на шофьора. За разлика от повечето автомобили тук стрелките на километража и оборотомера са над волана, а не зад него.

Active City Brake – технологията е част от опционалното оборудване и представлява автоматична спирачка, която се намесва в случай на нужда и ви помага да избегнете евентуален удар.

Когато човек много иска нещо материално, понякога има способността да си измисля причини, че има нужда от него. В повечето случаи те са изсмукани от пръстите, но удовлетворението след покупката си струва всяка от тях. Кросоувърите са такъв тип покупка. Хората, които ги харесват, живеят в големите градове и реално нямат никаква нужда от автомобил с високо окачване и допълнителна защита от надраскване на ключови елементи по купето, но пък са изкушени от високата позиция на седене и солидния дизайн.

Противоречивият сегмент на компактните кросоувъри има нов член. Той се казва Peugeot 2008 и изглежда като подуто и уголемено Peugeot 208, предназначено за младежи. Плюсовете са очевидни – повече място за багаж, повече място за приятели, повече комфорт на задните седалки, както и заветната висока позиция на седене.

Доста е трудно да се каже кои са основните конкуренти на 2008, тъй като този модел е комбинация от хечбек, джип, миниван и комби. И в това има доста позитиви. Представете си една кръстоска от традиционните представители на изброените класове, която съчетава техните основни преимущества. На финала разполагате с компактен автомобил, който можете да паркирате лесно, имате достатъчно голям багажник за по-дълги пътувания, задният капак открива голям светъл отвор за по-лесно товарене, а разбитият асфалтов път към вилата вече няма да кара сърцето ви да спира.

От друга страна обаче, това означава, че 2008 е един голям компромис. Да, така е. Но кое в днешния свят не е? Всеки бил искал да има 4 автомобила, но това в повечето случаи е невъзможно. Най-малкото ще ви трябва огромен гараж. От тази гледна точка Peugeot 2008 може да бъде сравнено с швейцарско ножче. Чакаш дете и ти трябват три кофи латекс за новото жилище? С 208 тази ситуация би създала неудобство, но с 2008 не е така. Имаш много приятели, които често имат нужда от превоз? Ок, кажи им да дойдат повече. Новата ти половинка изведнъж разкрива сноуборд страстта си? В 2008 може да си спокоен на заснежени пътища със съмнително сцепление.

Като стана въпрос за сцепление, Peugeot 2008 има скрит коз. Автомобилът се предлага само с предно предаване, което за мнозина може би е недостатък. От друга страна обаче, системите за задвижване на четири колела добавят излишни килограми, увеличават разхода, а и правят колите по-скъпи. Вместо този "разкош" Peugeot 2008 разполага с технология, наречена Grip Control. Става въпрос за няколко софтуерни режима, които променят настройките на системата за контрол на сцеплението, като по този начин подобряват поведението на колата на различни настилки. Преминаването между различните режими се случва посредством специален контролер на централната конзола - същият, който сме виждали в много по-скъпи автомобили.

Peugeot 2008 се предлага с два основни двигателя - 1.2 бензин и 1.6 турбодизел. Французите са предвидили няколко версии, разполагащи с мощност от 75 к.с. до 130 к.с., които са комбинирани с механична, роботизирана или автоматична трансмисия. Роботизираната кутия звучи страхотно на хартия, но в истинския живот нещата не са толкова розови. Превключването е грубо и мудно, а единственото преимущество е, че педалите са два като при истинските автоматици. Другият плюс е цената, която е значително по-ниска, отколкото при автоматичните скоростни кутии. И все пак понякога е по-добре просто да заложиш на изпитаната технология.

Peugeot 2008 е доста интересен в своята шизофреничност автомобил. След краткия ни тест драйв все още се чудехме каква, по дяволите, е тази кола. Чудеха се и хората около нас. Интересното е обаче, че никой от тях не се изказа негативно за нея. Нито за малкото воланче, нито за авангардното инструментално табло, нито за стъкления панорамен покрив с амбиентно осветление. Остана само изненадата. А французите винаги са умеели да ни изненадват с автомобили.

Става за: покоряване на тротоарни висини

Не става за: извън пътя

Вместо него: Nissan Juke, Skoda Yeti, Renault Captur

Ще го обичате, защото: e като швейцарско ножче
Двигател: 4-цилиндров бензинов

Работен обем: 1199 см3

Мощност: 110к.с./81 кВт

Въртящ момент: 205 Нм при 1750 об./мин.

Трансмисия: 6-степенна автоматична

Тегло: 1140 кг

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.