С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю

5 1 апр 2017, 12:22, 17325 прочитания

Страхът изяжда душата

В радикалния "Безбог" корупцията е на морала и надеждата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Филмът на Ралица Петрова спечели тазгодишния "София филм фест". Преди това бе взел големите награди на фестивалите в Локарно, Рейкявик и Стокхолм, бе един от хитовете в Торонто. Първият пълнометражен филм на завършилата в Лондон и работила досега в чужбина режисьорка е висок пример за концептуално кино по болна обществена тема. Разказва за падението на обикновения човек, принуден да живее срещу съвестта си, в една реалност на безнаказано зло. От тази реалност Ралица емигрира през 90-те. Занимава се с фотография и скулптура, после избира киното заради една картина на Масуо Икеда – поискала да я види раздвижена, "в ритъма на реалността".
В "Безбог" реалността е злодеят. Днешната, българската, на деградиралия морално преход. Тя е стилизирана и дообработена в посока хлад и безнадеждност (съоператор Крум Родригес).
Страхът изяжда душата

Фотограф: Капитал
Оценка
4 от 5
Още от същото
Левитан

Локацията е зимна и сива Враца с олющените комунистически блокове срещу безразличието на планината. Това даде повод на критиците на филма да го сложат под знаменателя "чернилката на Изтока печели фестивалите на Запада". Щеше да е вярно, ако я нямаше болката по човека. Човекът е Гана (поетесата в живота Ирена Иванова, с призовете за главна роля в Локарно и Сараево), медицинска сестра, обслужваща възрастни хора по домовете. Краде личните им карти и ги продава на кредитната мафия, за да си набавя морфин. Има безстрастна връзка със съучастника си, автомонтьор (Венцислав Константинов). В схемата са корумпираните местни полиция (Александър Трифонов) и съд (Димитър Петков).

Страхът изяжда душата

Фотограф: Капитал

Гана е колективен портрет на нацията. Насилвана и търпяща. Сведена до оцеляване. Неспособна на любов (заради травмите в миналото), без кураж да се изправи срещу последствията от собствените си действия. Спасението е в непредаването на последния рубеж – душата. То е възможно само отвъд страха и през благородството и красотата – примерът на самоукия възрастен диригент на православния хор (Иван Налбантов). Филмът е за границите на понасянето. Гледането му е пречистващ естетически акт и подобно пърформънс на Марина Абрамович, изисква усилие от зрителя.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Писма от Антарктида" Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов

11 окт 2019, 2972 прочитания

Кино: "Жокера" 1 Кино: "Жокера"

Хоакин Финикс обръща представите за комиксов филм

4 окт 2019, 6437 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Приказка една

Магия за децата и романтика за възрастните в "Красавицата и Звяра"

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10