Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

1 28 апр 2017, 14:02, 13603 прочитания

Кино: Аз, Даниел Блейк

Последният носител на "Златна палма" от Кан е на български екран

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Мечтата стига

Необикновеният живот на поетесата Емили Дикинсън в "Прикрита страст"

5 май 2017
Даниел е на 59, дърводелец от Нюкасъл, резбар на дървени фигурки в многото си свободно време на безработен. От работа са го спрели докторите заради скорошен инфаркт след загубата на съпругата му. Тя е била целият му живот, нямат деца, нейната записана от радиото музика пълни празната му стая. Никога не е приближавал компютър, мобилният му телефон е стар, не прави снимки. За него Джон Ленън можеше да е написал Working Class Hero - според Системата той би трябвало да е малък и наплашен човек. Такъв Даниел Блейк на Кен Лоуч не е.

Кино: Аз, Даниел Блейк



Лоуч е почти на 80, в началото на кариерата си е левичар и бунтар ("Кес", "Семеен живот"), после и социален критик ("Паплач", "Казвам се Джо") с минималистичен и директен филмов стил. Когато беше почти на 70, взе "Златна палма" за "Вятърът в ечемичените ниви" с историята на двама братя от двете страни на ирландската гражданска война около 1920 г. Сега филмът му е с пулса и тревожността на днешното време. В което пространството да си свободен и достоен е постоянно ограничавано от наблюдаващата държава. Тя очаква да си поданик, клиент и платец, не гражданин. За пробуждането на гражданина у Даниел Блейк е извисяващият филм на Кен Лоуч.

Кино: Аз, Даниел Блейк

Оценка
4 от 5
Още от същото
"Умберто Д."
Хванат в момент на слабост, Блейк трябва да бъде уеднаквен. При неподчинение – да бъде изхвърлен от конвейера. В ролята е Дейв Джоунс, стендъп комик и двойник на Фил Колинс, без опит в киното. Той живее в персонажа си, подобно на борещия се за жилището си пенсионер Умберто Д. в неореалистичната класика на Де Сика. Капанът около Блейк е кафкиански – той трябва да докаже онлайн и със снимки от мобилния, че си търси усърдно работа, която така или иначе му е забранено да започне. Слуша Вивалди в телефоните на кол-центровете по-дълго, отколкото трае един футболен мач. Мъчи се с формулярите и CV- тата. Сближава се със сродна безпомощна душа, самотната майка Кейти (Хейли Скуайърс). До финалното просветление – аз съм гражданин. Нито повече, но и нито по-малко.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Човешка "Въртележка" 1 Човешка "Въртележка"

Театърът на живота в новия филм на Уди Алън

12 яну 2018, 4140 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Най-вълнуващите нови технологии на тази седмица

12 яну 2018, 1594 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Мечтата стига

Необикновеният живот на поетесата Емили Дикинсън в "Прикрита страст"

Извинете, къде има фак?

Или как да четете лавината от термини и абревиатури, която ще ви засипе покрай българското председателство

Стари муцуни, популисти и евроскептици

Несигурните италиански избори отново ще изправят на нокти ЕС

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Човешка "Въртележка"

Театърът на живота в новия филм на Уди Алън

Комунизмът (не) си отива

Най-обемният труд за социалистическия концлагер в Белене и други проекти, свързани с близкото минало

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сривът на криптовалутите - пукане на балон или нова нормалност

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2018 Прочетете