Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

// Light / Ревю

11 авг 2017, 16:57, 5581 прочитания

Хали Бери и наглите

Гневът на майката в стегнатия трилър "Отвличане"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Завръщат ли се отвличанията

Организираната престъпност обича слабата държава

15 сеп 2017
Оценка:
3 от 5
Още от същото:
"Откуп"
Филмът (Kidnap) е кратък и стремителен, време за поемане на дъх няма. Първите 5 минути (от общо към 80) са миловидно домашно видео за порастването на усмихнато тъмнокожо бебе до палаво 6-годишно хлапе, което обича да играе на криеница с отрудената си самотна майка (Хали Бери), сервитьорка в закусвалня с капризни клиенти в Ню Орлиънс.

Бери е в почти същата престилка, прическа и позиция, с които стигна до "Оскар"-а в "Балът на чудовищата" (2001). Но тук упражнението е чисто жанрово, целта е не "Оскар", а продадените билети, актрисата е и продуцент. "Откуп" отплаща за билета си с динамика и напрежение, по-малко с логика, мотиви и нюанси в характерите.

Когато сме достатъчно наясно, че детето е всичко в живота на майката, това "всичко" й е отнето в един миг на отклонено внимание в градския лунапарк. Разсейването е оправдано – съобщават й, че бившият съпруг иска пълно попечителство над малкия. И е много вероятно да го получи, защото има бизнес и втората му съпруга е педиатър, а тя е обикновена сервитьорка. Заедно с вестта идва и кошмарната картина в далечината – непознати влачат момченцето й до кола, която изчезва в трафика. От този момент филмът става разтеглено преследване в ускоряващ ритъм – Хали Бери с реакциите на обикновения човек срещу дебнещото в ежедневието зло.

Единственото й оръжие е майчиният инстинкт, срещу себе си има озлобени аутсайдери с опит в похищенията. Камерата и режисурата на испанеца Луис Прието (започнал като монтажист, правил арт филми в Аржентина) са подчинени на изпълнението на Бери. Ужасените й близки планове се редуват със скоростни детайли на преследването, ритъмът на кадрите е по ударите на сърцето на майката. Тя е сама след целта си, защото за процедурите на полицията няма време. Гневът и отчаянието й дават умения на командос. Тях филмът не обяснява. Взема ги гратис от предишната екшън биография (до момиче на Бонд) на самата Хали Бери.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Човешка "Въртележка" 1 Човешка "Въртележка"

Театърът на живота в новия филм на Уди Алън

12 яну 2018, 3795 прочитания

Дигитални модели Дигитални модели

Най-вълнуващите нови технологии на тази седмица

12 яну 2018, 1552 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Електрически, от Бавария

i3 на BMW е лек, маневрен, пъргав, красив градски електромобил и очевидно налага посоката, в която трябва да се движи секторът

"Телиш": между дълга и вината

Централна кооперативна банка е изкупила всички обезпечени вземания към финансираната от КТБ изба и се превръща в основен кандидат да я придобие

Извинете, къде има фак?

Или как да четете лавината от термини и абревиатури, която ще ви засипе покрай българското председателство

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Заемите за корпоративния сектор ще стават още по-евтини

Емисия

DAILY @7AM // 17.01.2018 Прочетете