Кино: Снежният човек
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: Снежният човек

Кино: Снежният човек

Екранизацията по Ю Несбьо разводнява силната история с арт претенции

Янко Терзиев
15320 прочитания

Оценка:

2 и 1/2 от 5

Още от същото:

"Зодиак"

Филмът (The Snowman) започва със смразяващ и визуално изпипан пролог, който качва очакванията. Самотна къща край замръзнало езеро, живеещи сами майка и син са тормозени от червендалест полицай - оказва се реалният баща на момчето, който не иска да го признае. В един момент майката с празен поглед подкарва колата със сина си по тънкия лед на езерото.

Очакванията и без това са високи – екранизира се седмият (2007) и най-брутален роман от поредицата "Случаите на инспектор Хари Хуле" на норвежкия майстор на "черния" психотрилър Ю Несбьо, литературният наследник на Стиг Ларшон. Проектът беше започнат от Мартин Скорсезе, в движение бе поет от шведския жанров стилист Томас Алфредсон ("Покани ме да вляза", "Дама, поп, асо, шпионин").

Скорсезе се е оттеглил до изпълнителен продуцент, "печатът" му е останал през "личната" му монтажистка Телма Шунмейкър. Резултатът е гледаем (все пак) трилър със сериен убиец и шокови моменти, но стилизацията подяжда съспенса и оставя зрителя отстранен.

Хуле (Майкъл Фасбендър) е старши инспектор в полицията на Осло, събужда се сутрин с празна бутилка водка по парковете. Само работата го държи встрани от пиенето и сравнително жив. В отдела му постъпва красива нова колежка (Ребека Фъргюсън), той се включва в нейния случай на безследно изчезващи жени с деца, които не знаят кои са бащите им. Когато намират разчленените тела, наоколо винаги има един по детски направен снежен човек, с лице към къщите им, не към двора. Очевидно серийният убиец има проблем с майките на деца с бащина дилема. Същият проблем има и Хуле с бившата си любима (Шарлот Генсбур), чийто труден син го припознава за татко.

Филмът е с верните съставки и големи актьори дори във втория план (Вал Килмър, Тоби Джоунс), но добрият материал е обезсилен от самоцелни арт монтажи и визиони в кулминационните сцени. Жанрът е пожертван заради ексцентриката на разказването. Сугестивната северна визия и стоящият добре като Хуле Фасбендър не стигат за компенсация.

Оценка:

2 и 1/2 от 5

Още от същото:

"Зодиак"

Филмът (The Snowman) започва със смразяващ и визуално изпипан пролог, който качва очакванията. Самотна къща край замръзнало езеро, живеещи сами майка и син са тормозени от червендалест полицай - оказва се реалният баща на момчето, който не иска да го признае. В един момент майката с празен поглед подкарва колата със сина си по тънкия лед на езерото.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    kdk14306401 avatar :-|
    kdk14306401

    Последните две изречения от ревюто могат да опишат и самото него... Извън това, трейлърът :изобщо не ме мотивира да гледам филма. Фасбендър прилича на Хуле само в ръста и светлата коса. Актрисите биха стояли отлично в Ню Йорк или Лондон, но не и да (се) гонят с убийци между фиордите. Изобщо, личи си че не е северно кино.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK