С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

// Light / Ревю

1 5 яну 2018, 15:18, 5562 прочитания

Театър: "Щастливият Бекет"

Преди да отиде да го види, зрителят първо трябва да помогне за създаването на представлението

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

12 яну 2018
Започвам с мисълта, че ще разкажа за нещо, което няма да се повтори. Ако вашето любопитство се отключи и ви накара да отидете до Центъра за култура и дебат "Червената къща" за представлението "Щастливият Бекет", вие ще видите и чуете нещо различно от това, което видях и чух аз. И не поради факта, че всички възприемаме субективно, а защото самото представление е замислено и програмирано така, че да бъде различно всеки път. В него има нещо, което зависи изцяло от гледащия тук и сега.

Обикновено най-малкото, което едно представление изисква от своя зрител, е той да си купи билет и да се появи в уречения ден и час, на уреченото място. Представлението на актрисата Ани Вълчанова, режисьора Марий Росен, сценографа Петя Буюкова и композитора Костя Тимошенко (те всички играят в него) иска малко повече. Преди да отиде да го види, зрителят първо трябва да помогне за неговото създаване. То е едно почти готово представление: притежава драматургичен скелет от сцени, подредени така, че логически да образуват начало и край; притежава причудливи и необикновени костюми и реквизит, заети сякаш от страната на Алиса; притежава увличаща музика, която стига до ушите ту през различни тонколони, ту направо от самите инструменти Единственото, което му липсва, е пиесата и тук трябва да се намеси зрителят.

"Щастливият Бекет" не е съвременна постановка върху прочутата пиеса от 1960 г. "О, щастливи дни" на гениалния драматург абсурдист Самюел Бекет, в която главно действащо лице е жизнерадостната Уини - тя посреща и изпраща всеки следващ ден, свличайки се незабележимо бавно в една дупка в земята, първо до кръста, после до врата

"Щастливият Бекет" е по-скоро театрална инсталация, заразена с интуициите и образите от "О, щастливи дни", която се опитва да накара зрителя да ги открие и породи у себе си. Тя го кани да прекара известно време в странния свят на Уини, но преди това тъкмо той, а не Бекет, трябва да напише нейните монолози: всеки от 25-те души, които могат да гледат едно представление, попълва кратка анкета и от отговорите се получава "пиесата". Въпросите са привидно прости (какво ще правиш утре?), занимателни (напиши 3 трудно произносими думи) или безобидно лични (разкажи за първото си влюбване), но те позволяват на всеки, без значение дали ще е искрен, сериозен или напротив, да създаде свой собствен, несъзнаван лексикон за големите теми на Бекет: как тече времето, как живеят вещите, как разбираме думите, как чувстваме, как помним





Най-големият риск при подобни експериментални ходове е да се получи просто лошо представление, което само симулира спонтанност и се мъчи да прикрие празнотата си зад странности. За щастие голямата фантазия и изобретателност, неподправеното чувство за самоирония и не на последно място майсторството на Ани Вълчанова (която тук демонстрира актьорско присъствие, което е рядкост по нашите сцени – едновременно силно театрално, но и много автентично) правят от представлението увлекателна и неповторима театрална вечер.

Следващите представления са на 29 и 31 януари и 6 февруари в Червената къща.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Убийството на свещения елен" 1 Кино: "Убийството на свещения елен"

Колин Фарел и Никол Кидман в гръцки арт филм, сниман в Синсинати

15 юни 2018, 13611 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Най-великият шоумен"

Светът е сцена в традиционния и романтичен мюзикъл с Хю Джакман

Повече светлина за софийския боклук

Столицата е напът да задвижи един от най-скъпите си проекти - за изгаряне на RDF в "Топлофикация", без да предостави пълната информация а него

Наемаш или не

С 20% ръст на наемите за една година, сделките са намаляли двойно, а наемателите търсят по-евтини варианти

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Паметник на незнайния фотограф

Изложба припомня забравеното творчество на един от майсторите на българската фотография – арх. Николай Попов

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 24

Капитал

Брой 24 // 16.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Как се е развивал телеком секторът през 2017 г., севлиевската мебелна фабрика "Паралел" инвестира 20 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 20.06.2018 Прочетете