Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Ревю

12 яну 2018, 15:04, 30271 прочитания

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Венецианският аристократ граф Карло Гоци вярва, че същността на театъра не е в отразяването на живота, а в оживяването на фантазиите. Във втората половина на ХVIII в, когато пише най-активно, той създава алтернатива за развитието на драмата, различна от все по-силно налагащия се реализъм на комедиите, популярни тогава. Пиесите му се обръщат към съкровищницата на вълшебните приказки и към изкуството на италианската комедия дел арте – импровизационния театър на пътуващите актьори. От тях той черпи образи и сюжетни мотиви. Така се появява прочутата жестока и красива принцеса Турандот, както и една от най-обичаните и поставяни приказки в театъра – "Кралят елен".

В нея има много приказни неща: измислено кралство с красив принц, който търси своята принцеса, могъщ магьосник, дегизиран като папагал, вълшебна статуя, която може да разбулва лъжи, и тайно заклинание, което позволява на душите да сменят телата си. Но все пак това не е история за деца – в нея фантасмагорично са преобърнати много неща от света на възрастните: самоунищожителната амбиция за власт, социалното неравенство и политическите интриги, силата на сексуалното привличане и могъществото на истинската любов, която разпознава своя обект дори под маската на уродливо тяло.




След силната постановка в Народния театър от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много енергия и ентусиазъм. Новото представление е на съвсем млад екип наскоро завършили театрали. Първоначално те играят в читалище и като истински пътуващи актьори оставят шапка за пускане на пари вместо билети, но представлението е толкова добро, че бива поканено в Театър "Азарян" в НДК.





Пренасяйки го на голяма сцена, режисьорката Анастасия Събева успява да съхрани и развие най-ценното в него – свободната театрална фантазия. Отдавна не бях гледал толкова изобретателни, музикални и пластични актьори – играят по няколко роли, главни и второстепенни, пеят и свирят на живо, изпълняват нелеки танцови и акробатични номера. Представлението носи по нещо от игровия дух и хумора, познати от театъра на Александър Морфов, Теди Москов и театър "Кредо", но е съумяло да изгради и свой собствен театрален език; то е пропито и със спомени за филмите на Емир Кустурица и музиката на Нино Рота към филмите на Федерико Фелини.

Следващото представление е на 19 януари от 19:00 ч., Театър "Азарян" в НДК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Двамата папи" Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

27 мар 2020, 2147 прочитания

Кино: "Паразит" Кино: "Паразит"

Призракът на неравенството изяжда душата

13 мар 2020, 1849 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Дигитални модели

Най-вълнуващите нови технологии на тази седмица

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10