Кино: Формата на водата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: Формата на водата

Кино: Формата на водата

Реалността е красив и страшен сън във "Формата на водата" на Гийермо дел Торо

Янко Терзиев
19469 прочитания

Оценка: 5 от 5

Още от същото: "Лабиринтът на фавна"

В заслужено най-акламирания филм (The Shape of Water) на сезона потъваш като в спиритичен сеанс. Благ глас зад кадър (Ричард Дженкинс) предупреждава, че влизаш в приказка.

Много отдавна, в края на царуването на неземен принц (около 1962, Кенеди?), в малко градче край морето една принцеса без глас (Сали Хоукинс, невероятна в ролята без думи) и едно чудовище (страхът и параноята на Студената война?), което е напът да сложи край на всичко. Половината свят е готов да унищожи другата половина, разделение и нетърпимост навсякъде – към "руснаците", тъмнокожите, сексуално различните (персонажът на Дженкинс). Или просто към мечтателите и романтиците. Такава е нощната чистачка в секретната правителствена лаборатория (Хоукинс).

В нейния подреден свят – вана, сварено яйце, сентенцията на гърба на всеки лист на календара ("Времето е река, идваща от миналото." ) – влиза Създанието (Дъг Джоунс, Фавнът от "Лабиринтът на фавна"). Мъж с хриле и торс на древен бог, хванат от военните някъде в Амазония, със способности (дишащ във всяка среда, неуловим за радиацията), на които военизиран чиновник садист (Майкъл Шанън) е готов да направи реална дисекция. За амазонските племена е бил бог, за чистачката е мъжът мечта в самотата й между старите филми и плочите на Бени Гудман.

Приказката на Дел Торо е за възрастни. Садизмът, физическата болка, сексът, заплахата от смърт са реалистично показани. Приказното само прави реалността по-лесна за понасяне. Действителност и фантазия преливат флуидно, едното продължава другото, понякога в рамките на един кадър. Сън наяве, с плуваща във въображението на Дел Торо камера, магия чрез кино.

Плашеща до хорър, извисяваща като финалния кадър и стих. Срещу фанатизма и сляпото подчинение – правото на свобода, любов и избор. Болката да си човек – през страданията на различния и неразбрания. Имало едно време един мексикански художник и филмите му били зрима поезия. Гийермо дел Торо.

Оценка: 5 от 5

Още от същото: "Лабиринтът на фавна"

В заслужено най-акламирания филм (The Shape of Water) на сезона потъваш като в спиритичен сеанс. Благ глас зад кадър (Ричард Дженкинс) предупреждава, че влизаш в приказка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    sulio_parvi avatar :-P
    sulio_parvi

    И както се разбра плагиатствано,не само от американски автор,ами и от Човекът-амфибия на Беляев.

  • 2
    yasen avatar :-|
    yasen

    Ясно е, че се изисква да пишете положителни рецензии за филмите, които представяте (апропо, критичен материал за филм не съм чел в Капитал) но май е време някой да каже, че царят е гол. Не мислите ли?

  • 3
    dann5 avatar :-|
    dann5

    Филмът е твърде претенциозен и доста дразнещ, едвам изгледах половин час. Съжалявам, но тези напъни за изкуство са твърде досадни, къде са онези филми, които те карат да забравиш, че гледаш филм и се потапяш в добре разказаната история.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK