С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 9 фев 2018, 10:21, 12801 прочитания

Кино: "Всичките пари на света"

Поглъщащ трилър по истински случай от стария майстор Ридли Скот

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Откуп"
Време на алчност и отсъствие на милост, анархистично време. Звучи като сега, но в случая (All the Money in the World) става дума за 70-те години на миналия век. Нощният Рим е още с откритите коли, фонтаните и папараците на моторетки от "Сладък живот". Скот оставя началния епизод в почти черно-бяло, в ясен поклон към Фелини.

Камерата следи дългокосо слабичко момче в скъпи дрехи, шляещо се в топлата нощ. Проститутките го канят, отвръща им, че ще иска отстъпка, защото е само на 16. Пазаренето е в кръвта му – той е внук на легендарния петролен милиардер Джон Пол Гети, най-богатият човек не само на своето време, а изобщо живял някога на земята. Към 1973 г. Сладкият живот за момчето свършва на следващото кръстовище, придърпано е в малък бус и после заключено в селска къща в Южна Италия. Изпаднали редници от калабрийската мафия искат от дядо му 17 милиона тогавашни долара. Светът следи пазаренето от първите страници на вестниците.


В смразяващото изпълнение на 88-годишния Кристофър Плъмър (заменил заснелия вече ролята Кевин Спейси) старият Гети отказва да даде и цент. Защото такава е философията му за живота и за мястото на парите в него. Те дават власт, но отнемат свободата да си като другите. Вървят и с илюзията, че си над моралните закони. В което е трагедийното ядро на този знаков за днешното време персонаж, развит с вътрешно разбиране и нулев компромис от Плъмър и 80-годишния Ридли Скот.


Филмът е за нещата, които парите не могат да купят. За гърчовете на човешкото в гравитацията им. Въплъщава ги отхвърлената снаха на стария скъперник в тревожното и отдадено изпълнение на Мишел Уилямс. В момента на отвличането тя вече е разведена с пропадналия Дж. Пол Гети ІІ. Силна жена, сама с децата си, принудена да се моли. В капан без изход, между две сили без милост, фактически еднакво жестоки - мафията и милиардера.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Трафикантът" Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

15 фев 2019, 601 прочитания

Кино: "Не ме докосвай" Кино: "Не ме докосвай"

Авангардно и без табута за секса като себепознание

8 фев 2019, 2589 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 3713 прочитания

15 фев 2019, 2720 прочитания

15 фев 2019, 2508 прочитания

15 фев 2019, 2286 прочитания

15 фев 2019, 1728 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Лили Рибката"

Полът е вълшебство в модерната приказка на Ясен Григоров

Обиколката на Помпео в Централна Европа: Газ, Huawei и демокрация

САЩ дават заявка за завръщане в региона. Спорно е какви резултати ще има новата политика на ангажиране

Човек с минало

Комисията по досиетата е обявила с решение принадлежността на Емилиян Гебрев към ДС

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете