Кино: "Всичките пари на света"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "Всичките пари на света"

Кино: "Всичките пари на света"

Поглъщащ трилър по истински случай от стария майстор Ридли Скот

Янко Терзиев
14148 прочитания

Оценка: 4 от 5

Още от същото: "Откуп"

Време на алчност и отсъствие на милост, анархистично време. Звучи като сега, но в случая (All the Money in the World) става дума за 70-те години на миналия век. Нощният Рим е още с откритите коли, фонтаните и папараците на моторетки от "Сладък живот". Скот оставя началния епизод в почти черно-бяло, в ясен поклон към Фелини.

Камерата следи дългокосо слабичко момче в скъпи дрехи, шляещо се в топлата нощ. Проститутките го канят, отвръща им, че ще иска отстъпка, защото е само на 16. Пазаренето е в кръвта му – той е внук на легендарния петролен милиардер Джон Пол Гети, най-богатият човек не само на своето време, а изобщо живял някога на земята. Към 1973 г. Сладкият живот за момчето свършва на следващото кръстовище, придърпано е в малък бус и после заключено в селска къща в Южна Италия. Изпаднали редници от калабрийската мафия искат от дядо му 17 милиона тогавашни долара. Светът следи пазаренето от първите страници на вестниците.

В смразяващото изпълнение на 88-годишния Кристофър Плъмър (заменил заснелия вече ролята Кевин Спейси) старият Гети отказва да даде и цент. Защото такава е философията му за живота и за мястото на парите в него. Те дават власт, но отнемат свободата да си като другите. Вървят и с илюзията, че си над моралните закони. В което е трагедийното ядро на този знаков за днешното време персонаж, развит с вътрешно разбиране и нулев компромис от Плъмър и 80-годишния Ридли Скот.

Филмът е за нещата, които парите не могат да купят. За гърчовете на човешкото в гравитацията им. Въплъщава ги отхвърлената снаха на стария скъперник в тревожното и отдадено изпълнение на Мишел Уилямс. В момента на отвличането тя вече е разведена с пропадналия Дж. Пол Гети ІІ. Силна жена, сама с децата си, принудена да се моли. В капан без изход, между две сили без милост, фактически еднакво жестоки - мафията и милиардера.

Оценка: 4 от 5

Още от същото: "Откуп"

Време на алчност и отсъствие на милост, анархистично време. Звучи като сега, но в случая (All the Money in the World) става дума за 70-те години на миналия век. Нощният Рим е още с откритите коли, фонтаните и папараците на моторетки от "Сладък живот". Скот оставя началния епизод в почти черно-бяло, в ясен поклон към Фелини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    tsonkooo avatar :-|
    Тsonkooo

    Възрастният Гети отказва да плати, въпреки че това е любимият му внук, защото мисли, че е негова измислица, за да спечели парите от откупа. "Аз имам 14 внука, ако платя, още утре ще отвлекат някой друг". Накрая все пак плаща, човещина в случая проявява колкото и да е странно, единият от похитителите. Животът на младия Гети е разбит, умира на инвалидна количка на 54 години.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK