С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

// Light / Ревю

2 2 мар 2018, 9:00, 7742 прочитания

Когато новините бяха истински

Спилбърг събира триумфално Мерил Стрийп и Том Ханкс - The Post е урок по темата съвест и власт

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Аз съм журналист, а вие?

Има много прост списък с качества, които правят някого добър журналист

15 юли 2016

Верните въпроси

Висотата и драмата на истинската журналистика в "Спотлайт"

19 фев 2016
Оценка: 5 от 5
Още от същото: "Спотлайт"
Българското заглавие "Вестник на властта" има смисъл само с въпросителен знак и отговор след него – никога. Защото вестникът е "Вашингтон пост", а властта е бруталната администрация на президента Никсън.

Сблъсъкът между тях е в няколко горещи седмици на 1971 г. Той е за правото да се публикува истината за виетнамската война (Pentagon Papers), дори когато според правителството тази истина заплашва сигурността на страната. Издателката на вестника Катрин Греъм (върховна Мерил Стрийп) и главният му редактор Бен Брадли (Том Ханкс) са пред избора да защитят идеалите на независимата журналистика, рискувайки реално затвор. Решението им е в основата на днешното разбиране за свободни преса и медии.

Във време на "постистини", фалшиви новини и повсеместен властови натиск (виж отношенията Тръмп – CNN, да не говорим за българските примери), филмът на Спилбърг е извисяващ урок по стоицизъм на принципите и отстояване на демокрацията в нейното най-уязвимо ядро – правото на информация. В конкретния случай – с доказването, че през цялото време (четирима президенти и 20 + години) властта е знаела, че войната във Виетнам не може да бъде спечелена. Но въпреки това е продължавала да изпраща млади мъже на смърт там.

Спилбърг е ненадминат в умението да визуализира емоциите на зрителя. Подходът му тук е обратен на негероичния и освободен от холивудско разкрасяване "Спотлайт". Патосът е разрешен, впрегнати са всички средства на развлекателното кино. Детайлите във възстановката и средата са подредени така, че да генерират и градират чувства, да вдигат съспенса към съдбоносния избор. Съвършеното вписване на централните актьори (за пръв път заедно) и на тези от втория план прави пътя към истината личен и преживян. После идва актът на съвестта, завъртат се машините и заглавието на първа страница променя историята.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Бандитките на Оушън" Кино: "Бандитките на Оушън"

Дамският вариант е фриволен към формулата, но с добри актриси

22 юни 2018, 9460 прочитания

Кино: "Убийството на свещения елен" 2 Кино: "Убийството на свещения елен"

Колин Фарел и Никол Кидман в гръцки арт филм, сниман в Синсинати

15 юни 2018, 17737 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Оскари без граници

Академичната церемония уважи хаштаг движенията и открои очаквано "Формата на водата" и "Три билборда извън града"

Те ги спират, ние ги пускаме

Очакваните мерки срещу стари дизелови автомобили в европейски градове ще доведат до по-голям внос на стари коли в България

Малката изчислителна армия на България

За какво се ползват двата суперкомпютъра "Авитохол" в БАН и Nestum в "София тех парк"

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Бандитките на Оушън"

Дамският вариант е фриволен към формулата, но с добри актриси

Нежна е нощта

Лубри показва Ladies Only в Пловдив

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Големи vs. малки превозвачи, Ердоган с още повече власт в Турция

Емисия

DAILY @7PM // 25.06.2018 Прочетете