С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

// Light / Ревю / Кино

18 май 2018, 9:15, 14352 прочитания

Кино: "Без милост"

Трагедиен трилър за границите на възмездието от Фатих Акин

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Срещу стената"
Два момента на щастие в този просмукан от болка филм. Единият в самото начало – сватба в затвора, заснета с телефон. Висок мъж в бял костюм с красиви източни черти (Нуман Акар от Homeland) и сияеща руса германка (Диане Крюгер) под радостните викове на съкилийниците.

Той е осъден за продажба на наркотици, тя е студентка с бунтарски татуировки, купувала е от него. Другият момент е семейно видео на море, двамата имат вече момченце на 6, майката запечатва как баща и син се отдалечават "на конче" към водния хоризонт. Той е кюрд, в затвора е завършил икономика, има офис в сърцето на турския квартал в Хамбург. Един ден тя му оставя детето за малко, тогава офисът е взривен от самоделна бомба. Светът за майката свършва. За опитите й да се върне от нищото е филмът с немско заглавие Aus dem Nichts.

Акин пише сценария в съавторство с адвоката Харк Бьом. В основата е реален съдебен процес (Мюнхен, 2013) срещу групировка неонацисти, избивала случайни хора с единствена причина, че не са с германски корени. Такава е и инстинктивната версия на майката за авторите на атентата. Полицията държи на "кюрдската следа" и престъпното минало на жертвата. Акин решава филма като трагедия в три акта, озаглавени "Семейството", "Процесът", "Морето". Диане Крюгер е във всеки кадър, в може би ролята на живота си ("Златна палма" за изпълнението от миналия Кан), за пръв път на родния си език.

Най-мощен като кино е първият акт с шока от загубата и разпада на смисъла за майката. Акин е познатият майстор в улавянето на емоционалните детайли и сгъстяването на болката. Очите на Крюгер са по-силни от всякакви думи. Съдебната част е разрез на неспособността на обществото и институциите да овъзмездят тази болка. Финалният акт е елегия на въздаването на лична справедливост по принципа "око за око". Резултатът е без милост – но и без изход.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Врагове" на самите себе си "Врагове" на самите себе си

Националният характер е под лупа във военната драма на Светослав Овчаров

4 май 2018, 11545 прочитания

Кино: "И после светлина" Кино: "И после светлина"

Изкуството е спасение и смисъл във втория филм на Константин Божанов

27 апр 2018, 10049 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Кино" Затваряне
Кино: "Убийството на свещения елен"

Колин Фарел и Никол Кидман в гръцки арт филм, сниман в Синсинати

Битката за Слънчака не стихва

Вицепремиерът Симеонов и ДНСК в спор за това кое е преместваем обект на плажа

Малката изчислителна армия на България

За какво се ползват двата суперкомпютъра "Авитохол" в БАН и Nestum в "София тех парк"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Sightspotting

Глазгоу за нетуристи

Кино: "Бандитките на Оушън"

Дамският вариант е фриволен към формулата, но с добри актриси

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Големи vs. малки превозвачи, Ердоган с още повече власт в Турция

Емисия

DAILY @7PM // 25.06.2018 Прочетете