С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

4 29 юни 2018, 8:37, 54142 прочитания

Кино: "Да обичаш Пабло"

Животът на Пабло Ескобар като екшън мелодрама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 3 от 5
Още от същото: "Бари Сийл: Наркотрафикант"
В афишите филмът (Loving Pablo) е съобщен като испанско-български, но истинската му марка е "мейнстрийм Холивуд". Което е изненадващо, защото е подписан от автор като Фернандо Леон де Араноа, който сам пише сценариите си, издава сборници с кратки разкази и е художник-илюстратор.

Филмът му "Понеделници на слънце" (2002) още се върти по НВО. В него, напълнял и брадясал, Хавиер Бардем беше безработен докер с неумираща надежда. Сега, с подобна физика, Бардем е в кожата на легендарния колумбийски наркобарон, също така и продуцент.


Самият Ескобар е на път да стане попкултурен знак, разпознаваем колкото Че Гевара някога, което си е някаква диагноза на времето ни. Размножаван по фланелки, в текстове на рап песни и в наистина добри с документалната си основа сериали като "Наркос". Сега Араноа разказва мита "Ескобар" през спомените на любовницата му, известната колумбийска телевизионна журналистка Вирхиния Вайехо (Пенелопе Крус). Взема заглавието от мемоарната й книга "Да обичаш Пабло, да мразиш Ескобар" (2007). Филмът също опитва да раздели човека - любящ баща, филантроп за бедните, от "белия" му бизнес, сеещ смърт. Успява в моментите, когато звездното дуо докосва и вътрешната драма, не само сензацията.

Във властни едри планове, които говорят повече от целия излишно обяснителен текст зад кадър, взет от книгата, Бардем е едновременно отблъскващ и чаровен. Единакът, следващ егото си без оглед на средствата, воюващ с правителства (в Колумбия) и цели държави (САЩ). Но неуспял да даде мир и нормалност на семейството си. Стигнал мечтата си, за да я разруши от още амбиция и арогантност. Бардем е различният Ескобар в моментите с малката дъщеря и стоически понасящата вярна съпруга (Жулиет Рестрепо) на героя си. Не толкова в предсказуемо пасващите отношения на гняв и нежност на испано–английски (онова прокрадващо се "amor" от "Вики, Кристина, Барселона" на Уди Алън) с Пенелопе Крус.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Трафикантът" Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

15 фев 2019, 881 прочитания

Кино: "Не ме докосвай" Кино: "Не ме докосвай"

Авангардно и без табута за секса като себепознание

8 фев 2019, 2624 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Летен екран

На кино през ваканцията - от Том Круз до АББА и Мечо Пух

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

Тихият монопол в София продължава

Три различни поръчки, финансирани с пари от ЕС, за над 1200 информационни табла по софийските спирки са дадени на свързани фирми

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.02.2019 Прочетете