С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 21 сеп 2018, 9:17, 133593 прочитания

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
+ + + от 5
Още от същото: "Осъдени души"


Нов, различен от останалия поток, български филм, с разтеглена във времето съдба. Готов като "Аз съм ти" през 2012 г., с награди на националния фестивал във Варна (за двойната женска роля, режисура, костюми), световна премиера в конкурсната програма на Шанхай, после няколко европейски фестивала. Скрит от зрителите до "Киномания 2015" и една ексклузивна прожекция. Сега възкресен от организаторите на "Синелибри" и пуснат свободно по екраните преди есенното издание на кино-литературния фест, плюс "Адриана" в заглавието. Вдъхновен от два текста с обща героиня - незавършения "Роман без заглавие" на Димитър Димов и писания 60 години по-късно "Адриана" на Теодора Димова.




Режисьорът Петър Попзлатев е стилист и с опит в портретирането на силни жени – "Аз, графинята" (1989). В случая предизвикателството е двойно заради различието – идейно и ценностно – на двата изходни текста. За Димов (между "Поручик Бенц" и "Осъдени души") незавършеният роман е упражнение по стил, репетиция за греховно-чувствените му трагични вдъхновителки – Фани, Ирина, които ще останат. В "Адриана" Димова добавя феминистки и християнски пласт, съвременен социален гняв. Попзлатев е успял с "упражнението по стил", подпомогнат от съавторската камера на Емил Христов и точната музика на Калин Николов. В оживяването на моста към съвремието и на вътрешния трагизъм у тези "търсачи на илюзии" е останала илюстративност.





Ценността на филма се моментите, когато киното "говори" вместо литературата. Паузите, съзерцанията, детайлите, ритъмът. Двуединството на женската същност Адриана – Юра в две български исторически епохи - 1938 и 2008, е защитено с вътрешно раздаване от актрисите Жанет Спасова и Ирмена Чичикова. Калейдоскопът на мъжете около тях, макар по-блед драматургично, е от силни актьорски индивидуалности (Бахаров, Донков, Пенев, Карамазов, преди звездния им статут днес). Коктейл за естети с ретро нагласа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Фаворитката" Кино: "Фаворитката"

Колапсът на човешкото във всички времена през три прекрасни актриси

22 фев 2019, 595 прочитания

Kнига: "Баба Яга снесла яйце" на Дубравка Угрешич Kнига: "Баба Яга снесла яйце" на Дубравка Угрешич

Ново издание на книгата на хърватската писателка

22 фев 2019, 704 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Лесна услуга"

Комедиен ноар за рисковете и тайните на женското приятелство

Корбин – лидер без лидерство

Лейбъристът в действителност не иска да спре Brexit, а иска "Brexit на консерваторите", който да може да осъди

Радикални борци с корупцията не са желани за европейската прокуратура

Бившата ръководителка на румънската Национална дирекция за борба с корупцията Лаура Кьовеши е с малки шансове да оглави бъдещата служба на ЕС

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

Хумус сапиенс

Заведение от европейската верига Hummusbar отвори врати в София

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 23.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2019 Прочетете