Кино: "3/4"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кино: "3/4"

Кино: "3/4"

Животът като порив към хармония в първия игрален филм на Илиян Метев

Янко Терзиев
106803 прочитания

Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Източни пиеси".

Оригиналното заглавие е още по-опростено, само от цифри – "3/4". Минимализмът на намесата в запечатаната с кино реалност е верую на Метев. Документалист ("Голешово", "Последната линейка на София"), професионален музикант като юноша, с образование по изящни изкуства от Лондон. С баща физик, какъвто е бащата и на съсценаристката му Бетина Ип. Снима неща, които познава отвътре или е преживял.

В "3/4" запечатва моменти от преломното лято на раздялата и порастването на трима от общо четирима членове на обикновено софийско семейство. Физикът Тодор (реалният преподавател в Софийския университет Тодор Велчев), дъщеря му Мила, обещаваща пианистка (Мила Михова, музикант и в живота), 12-годишният син Никола, с причудливо въображение и енергия за трима (софийското момче Никола Машалов). Майката е отсъстващият такт в цялото, за нея знаем само, че "никой не я е виждал да плаче".

Тримата говорят, разхождат се, готвят, слушат песен, единият закъснява, двамата го търсят късно в нощта. Няма драми и сложни действия. В ежедневни разговори, със собствените думи на непрофесионалните изпълнители, с незавършеност и недоизказаност сме допуснати до страховете и тревогите, до тайните им желания и надежди. Кино с корени при класиците – наблюдатели на обикновения живот, Робер Бресон и Ясуджиро Озу. Вглеждане в човека без натрапчивост, в естествената му среда и действия.

С камера действащо лице (операторът на "Източни пиеси" Юлиан Атанасов), за която светът извън рамката на кадъра е важен колкото и този вътре.

"3/4" е интерактивен на духовно ниво. Зрителят е липсващата четвъртинка в цялостната хармония на филма. Поканен е да "допише" паузите и недоизказаностите със собствения си емоционален опит и спомени. Дали ще го направи, зависи от човешката му съпричастност и културна отвореност.

Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Източни пиеси".

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.