С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

5 окт 2018, 9:39, 103823 прочитания

Кино: "3/4"

Животът като порив към хармония в първия игрален филм на Илиян Метев

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оценка: 4 от 5
Още от същото: "Източни пиеси".

Оригиналното заглавие е още по-опростено, само от цифри – "3/4". Минимализмът на намесата в запечатаната с кино реалност е верую на Метев. Документалист ("Голешово", "Последната линейка на София"), професионален музикант като юноша, с образование по изящни изкуства от Лондон. С баща физик, какъвто е бащата и на съсценаристката му Бетина Ип. Снима неща, които познава отвътре или е преживял.

В "3/4" запечатва моменти от преломното лято на раздялата и порастването на трима от общо четирима членове на обикновено софийско семейство. Физикът Тодор (реалният преподавател в Софийския университет Тодор Велчев), дъщеря му Мила, обещаваща пианистка (Мила Михова, музикант и в живота), 12-годишният син Никола, с причудливо въображение и енергия за трима (софийското момче Никола Машалов). Майката е отсъстващият такт в цялото, за нея знаем само, че "никой не я е виждал да плаче".


Тримата говорят, разхождат се, готвят, слушат песен, единият закъснява, двамата го търсят късно в нощта. Няма драми и сложни действия. В ежедневни разговори, със собствените думи на непрофесионалните изпълнители, с незавършеност и недоизказаност сме допуснати до страховете и тревогите, до тайните им желания и надежди. Кино с корени при класиците – наблюдатели на обикновения живот, Робер Бресон и Ясуджиро Озу. Вглеждане в човека без натрапчивост, в естествената му среда и действия.

С камера действащо лице (операторът на "Източни пиеси" Юлиан Атанасов), за която светът извън рамката на кадъра е важен колкото и този вътре.





"3/4" е интерактивен на духовно ниво. Зрителят е липсващата четвъртинка в цялостната хармония на филма. Поканен е да "допише" паузите и недоизказаностите със собствения си емоционален опит и спомени. Дали ще го направи, зависи от човешката му съпричастност и културна отвореност.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Далеч от брега" Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев

20 сеп 2019, 726 прочитания

Кино: "То: Част втора" Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг

13 сеп 2019, 1864 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 12086 прочитания

20 сеп 2019, 5665 прочитания

20 сеп 2019, 3061 прочитания

20 сеп 2019, 2163 прочитания

20 сеп 2019, 1995 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Роди се звезда"

Мелодиите на сърцето в талантлива версия на холивудската приказка

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

Талантливият мистър Сант

Първа самостоятелна изложба за американския режисьор Гюс ван Сант