С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 26 окт 2018, 8:44, 21564 прочитания

Кино: "Човекът, който уби Дон Кихот"

Светла анархия в автобиографичната приказка на Тери Гилиъм

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
+ + + + от 5
Още от същото: "Кралят на рибарите"

Самата поява на филма (The Man Who Killed Don Quixote) е донкихотовски подвиг. 29 години след първата идея, започван и спиран 8 пъти, с печата на прокълнат проект, строшил зъбите и на гигант като Орсън Уелс. (Документът Lost in La Mancha (2002) е достъпен в интернет.) В програмата на "Синелибри", фестивал без аналог в света, също усилие от Сервантесов порядък. Преди две години Гилиъм каза за "Капитал", че при всяко възобновяване пренаписвал сценария, така държал идеята жива.Тя е с него от "Бандити на времето" (1981) насам: идеалистът фантазьор срещу вятърните мелници на Холивуд и целия прагматичен свят.

Само с европейски пари, с една трета от бюджета на "Приключенията на Барон Мюнхаузен" (1989), Гилиъм оставя действието изцяло в наши дни. Разглезен от лесна слава млад режисьор (Адам Драйвър) снима реклама в Ла Манча. Случаен диск с честния му дебют – черно-бяла версия на "Дон Кихот" с преоблечени местни селяни – го връща във времето, когато страстта и идеализмът са били още живи. От някогашните си "актьори" разбира как филмът му ги е белязал за цял живот. Чистата Дулсинея (Жоана Рибейро) е сега скъп модел и момиче за ескорт. Местният обущар (Джонатан Прайс) си е останал Рицаря с Росинанта и доспехите, вижда в режисьора Санчо Панса за новите си приключения.


От страната на "вятърните мелници" са големите пари, които купуват съдби и съвести – алчен рекламен бос (Стелан Скарсгард) и руски олигарх, разиграващ покваряващи средновековни игри в замъка си. Срещу тях Гилиъм праща отказващия да загуби илюзиите си свободен човек. В трактовката му Дон Кихот и Санчо Панса преливат един в друг. Вниманието е повече към втория, знак за скептичното ни време. Силните моменти смесват сатира с романтика и нежност, витален непукизъм с духовитост и фантазия от времето на "Монти Пайтън". В тях Гилиъм е достоен за материала си. Дори бутафорните му сцени са с обезоръжаващите доспехи на таланта.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Приказка за Астрид" Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

18 яну 2019, 335 прочитания

Кино: "Ралф разбива интернета" Кино: "Ралф разбива интернета"

Смислена анимация за приятелството и "живота" в Мрежата

11 яну 2019, 1345 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Тежки времена в "Ел Роял"

Игра на жанрове със стил и съвременен морал

Как се делят 134 млрд. долара

След 25 години брак семейство Безос се развежда. Какво означава това за Amazon?

Какво счупи пазара на ток

Държавата е почти монополист в предлагането, а ЕРП-тата са основният купувач, който няма мотив да търси ниска цена

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Изгубеният остров

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2019 Прочетете