С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

2 7 дек 2018, 9:11, 7680 прочитания

Кино: "Курск"

Трогващ авторски трилър по действителен случай

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Оценка: 4 от 5
Още от същото: "К-19"

Филмът (Kursk) е просълзяващ и извисяващ. Драматизира катастрофата с руската атомна подводница в Баренцово море през 2000 г. и международните опити за спасяване на оцелелите от екипажа. В продукцията на Люк Бесон ярки европейски актьори играят руснаци на английски език. Това е единствената условност, която зрителят трябва да приеме наготово. Следва потапяне в кино на дълбоката емоция, с характери, които се помнят. В капана на съдбата, между трагедията и надеждата. Човеци.

Авторското докосване е на датчанина Томас Винтерберг ("Ловът"), подписал някога заедно с Ларс фон Триер манифеста срещу холивудския фалш "Догма 95". Сега по ирония трябва сам да управлява мащабна екшън мелодрама с бюджет и звезди. Постига го с човешки пълнеж в жанровите рамки. Камерата на Антъни Дод Мантъл ("Беднякът милионер", "Антихрист") попива детайлите интимна психология на тези хора под натиск. Групата мъже там долу, със свършващия кислород и качващата се вода (запомнящ се Матиас Шонертс като командира им). Чакащите ги жени горе (открояваща се Леа Сейду), лъгани от военните и идеологически бюрократи (смразяващ Макс фон Сюдов на 89). Времето е мирно, но ситуацията е военна. Залогът е екзистенциален.


Филмът е напомняне и предупреждение. Метафора за крехкостта на света, в който живеем. От едната страна са политическите и военни машини и техните игри на надлъгване, от другата е отделният човешки живот, най-малката ценност за тях. С неадекватна техника, но от криворазбрана национална и идеологическа гордост, старите демагози (Сюдов) отказват предложения британски спасителен батискаф (Колин Фърт като благородния командир). В стоицизма на просълзената майка и жеста на момчето й, останало без време без баща, е надеждата този свят да се промени.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Джебчии" Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност

19 апр 2019, 1378 прочитания

Кино: "Снимка с Юки" Кино: "Снимка с Юки"

Стилна космополитна драма за съдбата и смисъла

12 апр 2019, 1561 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Ще се видим там горе"

Красиви чувства и раните от войната в артистична френска драма

Фотоистория: Катедралата "Нотр Дам" – емблемата на Париж

Строителството започва през 1163 г. и завършва през 1345 г., като сградата се смята за шедьовър на готическата архитектура

Алън Мертнер: Алгоритъмът постоянно се променя

Директорът рекламно инженерство във Facebook пред "Капитал"

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

1968 по Уорхол

Warhol 1968 в Moderna Museet връща атмосферата и духа на първата самостоятелна изложба на американския артист в Европа

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа