С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Ревю

1 фев 2019, 10:00, 2572 прочитания

Кино: Serenity

Авторски трилър с добри актьори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
+ + + от 5
Още от същото: "Горещо място"

Българското заглавие "Фатално затишие" е по-близо до състоянието на януарския киноафиш, отколкото до самия филм. Serenity е името на риболовната яхта на главния герой (Матю Макконъхи), убежището му на покой и спасение от неща в миналото. Той е морски капитан със заниманието на Хари Морган от "Да имаш и да нямаш" на Хемингуей – разхожда богати туристи, за да си позволи после няколко чаши ром в крайбрежния бар. Обсебен е от улавянето на голяма риба, която постоянно сънува. Носи травмиращо минало от мисия в Ирак, от което не всичко си спомня, най-вече как е попаднал на острова.

Има романс с жена без възраст (Даян Лейн) и тъмнокож помощник (Джимон Хонсу) за единствен приятел. На острова дните странно си приличат, всеки знае всичко за всекиго. Явява се фигура на чиновник с костюм като от картина на Магрит и нещата стават сюрреалистични. После и бившата жена на капитана, фатално красива (Ан Хатауей) и със съдбовна молба. Двамата имат 13-годишен син, докато е бил на война, тя се събрала с милионер, оказал се впиянчен садист (Джейсън Кларк). Довела го е на риболов, но фактически да го убие. Моли капитана да го свърши ако не заради старата им любов, то за едни десет милиона долара.


Филмът е с обрат (като в "Шоуто на Труман" или "Шесто чувство"), поставящ под въпрос реалността на всичко, което сме гледали до момента. Той е жанрово работещ, макар на илюстративно ниво. Внася живец и екзистенциални мотиви в иначе уморените жанрови семпли на ноара. Изскачат въпроси като какво е човекът и накъде отива, "сън на сянка ли е" или пионка на съдбата. Но авторът Стивън Найт бърза да ги удави в преднамерена красивост на кадрите. Найт е британски сценарист с кариера в ВВС и номинация за "Оскар" (Dirty Pretty Things, 2004), един от тримата създатели на оригинала на формата "Стани богат", Who Wants to Be a Millionaire?


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кино: "Трафикантът" Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

15 фев 2019, 834 прочитания

Кино: "Кралицата на Шотландия" Кино: "Кралицата на Шотландия"

Две силни жени във време на политическа и военна лудост

25 яну 2019, 3300 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 7599 прочитания

15 фев 2019, 4320 прочитания

15 фев 2019, 4033 прочитания

15 фев 2019, 2549 прочитания

15 фев 2019, 2128 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Ревю" Затваряне
Кино: "Не ме докосвай"

Авангардно и без табута за секса като себепознание

Обиколката на Помпео в Централна Европа: Газ, Huawei и демокрация

САЩ дават заявка за завръщане в региона. Спорно е какви резултати ще има новата политика на ангажиране

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Кино: "Трафикантът"

Митът няма възраст в най-негероичния филм на Клинт Истууд

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 16.02.2019 Прочетете